جلوگیری از پیری زودرس با طب سنتی
جلوگیری از پیری زودرس با طب سنتی

جلوگیری از پیری زودرس با طب سنتی


 

پیری زودرس نتیجه مسموم شدن خون  است.منابع مسمومیت متعدد است : یکی عدم پاکیزگی بدن، دیگری غذای ناسالم و تنفس غیرکافی است که مانع تصفیه کامل خون می شود. برای پیشگیری از پیری زودرس به نکات زیر توجه کنید:

منابع ویتامین ث

این ویتامین در شیر، مرکبات مخصوصا لیموترش، گل کلم، کلم پیچ، کلم قمری،جگر، فلفل سبز، طالبی، اسفناج، زرشک، سیب، موز،کاهو،گیلاس و انار پیدا می شود.

جوانه جو

در جو که تازه سبز شده انسولین گیاهی به مقدار زیاد وجو دارد که قند خون را پایین می آورد، خوردن جو خیس کرده معده و روده ها را پاک و ضدعفونی کرده و پیری را درمان کرده و از ابتلا به مرض قند جلوگیری می کند.

اسفناج

داروی حقیقی مجاری دستگاه گوارش است که به خوبی آن مجاری را پاک می کند و داروی ملینی است برای اشخاصی که دچار یبوست هستند و می خواهند از پیری زودپیرس جلوگیری کنند مفید است.

آب لیمو با عسل

مخلوطی از آب لیموی تازه و عسل تهیه کنید و به صورت و دستان خود بمالید. محلولی از آب لیموی تازه را اگر گاه گاه به دست و صورت خود بمالید، پوست شما باز و روشن می شود. لطافت و تازگی پیدا کرده و چین های آن برطرف می شود.

پرتقال

حتی اگر چند پرتقال در روز خورده شود، ترشی های آلی آن به طور کلی سوخته و نیروی کافی به انسان می دهد.

انگور

انگور یا کشمش غذایی است که هضم آن برای انسان بسیار است، زیرا قند انگور بدون تغیییر و تبدیل وارد خون می شود و بدن برای هضم آن زحمتی ندارد. انگور مقدار اوره را نیز پایین می آورد.

روغن کنجد

از امام صادق (ع) نقل شده است:”بهترین روغن ها روغن کنجد است، برای مردمی که سنین عمرشان از پنجاه بگذرد روغن کنجد مایه توانایی و نشاط خواهد بود.”

ریحان

از امام جعفر صادق (ع) منقول است:”ریحان کوهی سبزی انبیا است، طعم گوارا دارد. مسامات بینی را باز می کند و به نفس عطر می بخشد و رنج های درونی را برطرف می سازد و از پیری زودرس جلوگیری می کند.”

سیب زمینی ترشی

سرشار از ویتامین های آ و ث می باشد. سیب زمینی ترشی از پیری زودرس جلوگیری کرده و به کودکانی که دیر رشد می کنند و به پیرمردان برای اینکه خوابشان زیاد شود توصیه شده است.

سیر

سوپ سیر صبح ناشتا سوءهضم را به کلی شفا خواهد داد. سیر دارای اسانس گوگردی، سیلیس و ید می باشد. دستگاه بدن را در مقابل بسیاری از بیماری ها حفظ کرده و تندرستی کامل جسم را تا سن کهولت نگه می دارد.

پیاز

پیاز به واسطه گوگردی که دارد برای خون عامل ضدعفونی کننده است، پیاز  به تخلیه سموم بدن کمک بسیار موثر می کند.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 + 17 =