حافظه قوی با دمنوش های گیاهی
حافظه قوی با دمنوش های گیاهی

حافظه قوی با دمنوش های گیاهی


 

از دلایل ضعف حافظه می توان به کم خونی، مصرف غذاهای سرد، افسردگی، عوامل روانی و مشکلات گوارشی اشاره کرد.

طب سنتی برای تقویت حافظه و پیشگیری از فراموشی، نوشیدن دمنوش ها و چای های گیاهی را پیشنهاد می کند. با چند دمنوش تقویت کننده ی حافظه آشنا شوید.

چای سبز

چای سبز سرشار از آنتی اکسیدان است که از پیرشدن سلول های مغز پیشگیری می کند و به دلیل داشتن ترکیبات پلی فنول، اثر آرام بخشی روی گیرنده های مغز دارد و تقویت کننده ی حافظه است. همچنین مصرف روزانه ی این چای باعث کاهش تنش و استرس های روزانه می شود.

بادرنجبویه

بادرنجبویه یک گیاه دارویی مفید و موثر درمان بی خوابی و بهبود عملکرد مغزی است و از طرفی استرس و اضطراب را کاهش می دهد. پنج گرم از برگ بادرنجبویه را در قوری چینی بریزید و یک لیوان آب جوش به آن اضافه کنید، سپس اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی بخار دم بکشد. آن را صاف کرده و با کمی عسل یا نبات، یک ساعت پیش از غذا بنوشید.

سنبل الطیب

ریشه های این گیاه در طب سنتی به عنوان یک داروی موثر برای درمان بیماری های مختلف مانند تنش های عصبی، اختلالات خواب و بی خوابی، افسردگی و مشکلات گوارشی مصرف دارد. دمنوش این گیاه روی سلامت مغز تاثیر می گذارد و حافظاه را تقویت می کند. ۱۰ تا ۱۵ گرم ریشه ی سنبل الطیب را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید ۱۵ تا ۲۰دقیقه دم بکشد. معمولا ریشه ها زمان بیشتری از برگ لازم دارند تا عصاره خود را به آب بدهند. می توانید بخشی از ریشه را پودر کنید تا زمان کمتری برای آماده شدن ببرد.

آویشن

آویشن، گیاهی با طبیعتی گرم و بسیار پرخاصیت و قابل دسترس است که مصرف آن محرک سیستم عصبی مرکزی، مقوی اعصاب و همچنین تقویت کننده ی قوای فکری و مغزی است. آویشن به دلیل عطر نافذ به شکل دم کرده یا جوشانده مصرف شده و موجب شده و موجب پاکسازی مجاری تنفسی، سینوس ها و درمان برونشیت و آسم می شود. یک قاشق غذاخوری از گیاه را در یک لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید ۲۰ روی شعله ی ملایم دم بکشد.

اسطوخودوس

این گیاه خوش عطر یکی از بهترین گیاهانی است که حکمای طب سنتی کشورهای مختلف از قدیم تا به امروز برای درمان انواع بیماری های ذهنی و مغزی مانند مانیا، صرع، سرگیجه، نسیان (فراموشی)، باز شدن گرفتگی های عروقی و پاکسازی خلط های فاسد(سودای مغز) تجویز و استفاده می کنند. دمنوش این گیاه را یک ساعت پیش از خواب، در افرادی که دچار اضطراب و اختلال خواب هستند باعث بهبود استرس و بی خوابی آن ها می شود.گلبرگ های اسطوخودوس را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و بگذارید ۱۵ دقیقه دم بکشد. دمنوش را صاف کرده و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید.

زعفران

در طب سنتی ایران آمده است که مصرف زعفران با تحریک سلول های مغزی موجب تقویت حافظه ی انسان می شود و توانایی یادگیری را افزایش می دهد. زعفران را بکوبید و همراه آب سرد و مقداری نبات داخل قوری چینی بریزید و به مدت ۳۰ دقیقه روی بخار آب بگذارید تا دم بکشد، سپس یک فنجان از آن را بنوشید.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دو × پنج =