دمنوش های گیاهی چاق کننده در طب سنتی
دمنوش های گیاهی چاق کننده در طب سنتی

دمنوش های گیاهی چاق کننده در طب سنتی


 

علت عمده ی لاغری، ضعف بدن، کم خونی و خشکی مزاج است. بنابراین رفع خشکی و افزایش رطوبت بدن، یک راه کمک کننده برای درمان لاغری در کنار استفاده از یک رژیم غذایی مناسب و تغییر در شیوه ی زندگی است.

دمنوش ها برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله بی اشتهایی استفاده می شوند. طب سنتی برای این مشکل نسخه ای فوق العاده دارد. یادتان باشد اگر بیماری خاصی دارید حتما با پزشک خود مشورت کنید.

شیر عسل

این نوشیدنی اشتها آور بوده و برای چاق شدن بسیار مفید است. یک لیوان شیر داغ، یک قاشق چای خوری عسل، یک قاشق چای خوری ملاس سیاه را در مخلوط کن بریزید تا تمام مواد با یکدیگر مخلوط شود، سپس آن را میل کنید.

شیر بادام

ابتدا دو لیوان شیر را بجوشانید و بعد یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق چای خوری بادام خلال شده و یک قاشق چای خوری پسته ی خلال شده در آن بریزید. بعد از حل شدن عسل، گلاب را اضافه کنید و هم بزنید. بعد از ده تا پانزده دقیقه آن را از روی اجاق گاز بردارید و بعد از خنک شدن میل کنید.

دمنوش هل

دمنوش هل بسیار اشتهاآور است و برای تهیه ی آن از میوه های گیاه استفاده می شود که بند انگشتی و سبز رنگ هستند. یک قاشق چای خوری هل را همراه یک ونیم لیوان آب جوش دم کنید. پس از ۱۵ دقیقه دمنوش شما آماده است.

مصرف زیاد دمنوش هل باعث می شود تا روده های شما دچار مشکل شود. علاوه بر آن تپش قلب را افزایش می دهد، به همین دلیل برای بیماران قلبی مضر است.

جوانه ی گندم

این نوشیدنی به دلیل داشتن جوانه ی جو و گندم مغذی و برای رشد کودکان بسیار مفید است. چهار لیوان شیر تازه، یک قاشق چای خوری پودر جوانه ی جو، یک قاشق غذاخوری پودر جوانه ی گندم و یک قاشق غذاخوری عسل را مخلوط کنید و آن قدر هم بزنید تا خامه مانند شود. در طول روز چند لیوان از این نوشیدنی مقوی و خوشمزه را میل کنید.

این نوشیدنی وقتی گرم باشد، یک خواب آور طبیعی است.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

1 + 4 =