آنتی بیوتیک های گیاهی
آنتی بیوتیک های گیاهی

آنتی بیوتیک های گیاهی


 

آنتی بیوتیک های طبیعی مانند سیر، پیاز، ترب و شلغم از جمله ضدعفونی کننده های گیاهی هستند که می توان به جای داروهای شیمیایی از آن ها استفاده کرد. این گیاهان دارای خواص متعدد و عوارض محدود هستند و سالیان بسیاری است که بشر از آن ها بهره برده است.

 این محصولات گیاهی بدن را پاکسازی کرده و ادرار، عرق، مدفوع و دیگر مواد زائد را از بدن خارج می کنند.

برای آشنایی با آنتی بیوتیک های مورد استفاده در طب سنتی به شما پیشنهاد می کنیم مقاله زیر را مطالعه کنید:

شلغم ، پنی سیلین طبیعی و عصاره آن بهترین آنتی بیوتیک است، به همین دلیل با وجود این که دارای مقدار زیادی مواد قندی قابل جذب است، تحت تاثیر میکروب های هوا فاسد نمی شود و خوراکی هایی را که با شلغممی پزند، دیرتر فاسد می شوند.

اگر شلغم را خرد کنند و صدگرم آن را در آب بجوشانند، نوشیدنی به دست می آید که برای سینه فوق العاده مفید است؛ اخلاط را به سهولت از سینه دفع کرده، سرفه را آسان می کند و برای معالجه سرماخوردگی بسیار مفید است.

ترب کوهی نام یک گونه از تیره ی شب بویان و بسیار انرژی بخش است. علاوه بر این، بدن را در برابر بیماری های بالقوه یاری می کند. هنگامی که ترب کوهی در معده شکسته شود، خواص آنتی بیوتیکی اش ظاهر می شود.

برای بهره مندی بیشتر از خواص این معجزه ی طبیعت، آن را خام با مقداری سرکه ی طبیعی رقیق مصرف کنید.

سیر یک آنتی بیوتیک طبیعی، ضدقارچ و ضد ویروس قوی است که حتما باید به برنامه ی غذایی روزانه تان اضافه کنید. سیر حاوی پتاسیم و ژرمنیوم است که سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و به عنوان یک آنتی بیوتیک طبیعی عمل می کند.

پیاز خواصی مشابه سیر دارد و برای درمان عفونت های ناشی از سرماخوردگی و آنفولانزا، کاهش درد و التهاب کاربرد دارد. مانند سیر این ماده ی غذایی پر خاصیت را به شکل خام مصرف کنید. پختن پیاز باعث آزاد شدن موادغذایی آن می شود.

برگ زیتون مثل بسیاری از آنتی بیوتیک های طبیعی دیگر، یک ضدویروس خوب است و این باعث می شود وقتی با نوع یک میکروب به خوبی آشنایی نداریم، انتخابی فوق العاده باشد. برگ زیتون قدرت از بین بردن رادیکال های آزاد را دارد.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دوازده − ده =