ابروهایی پرپشت با نسخه های طب سنتی
ابروهایی پرپشت با نسخه های طب سنتی

ابروهایی پرپشت با نسخه های طب سنتی


ابروهای پهن و پرپشت نقش مهمی در زیبایی صورت دارند و می توانند حالت چشمان را کاملا متفاوت نشان دهند. گاهی به دلایل مختلف موهای ابرو دچار ریزش می شوند، اما نگران نباشید! استفاده از نسخه های طب سنتی، بهترین درمان برای رشد مجدد موهای ابروی شماست. البته به شرط آن که صبور باشید و درمان را به مدت طولانی ادامه دهید.

روغن زیتون

روغن زیتون اولین روغن گیاهی است که طب سنتی برای رشد و تقویت موهای سر و ابرو توصیه می کند. این روغن به طور عمیق در موها نفوذ و آن ها را مرطوب می کند و همچنین خشکی پوست را از بین می برد. آنتی اکسیدان موجود در روغن زیتون از نازک شدن و ریزش موها پیشگیری می کند. مقدار کمی از این روغن را روی قسمت های خالی ابرو و جایی که می خواهید مو رشد کند، بمالید. بعد موهای ابرو را با یک مسواک مخصوص شانه کنید. توصیه می شود هر شب این کار را انجام دهید.

روغن نارگیل

روغن نارگیل یکی از روغن های طبیعی است که از گوشت میوه ی نارگیل تهیه می شود و یکی از نشانه های بارز آن مایع بودن روغن در دمای معمولی و جامدشدن آن در دمای پایین است. این روغن یکی از پرمصرف ترین روغن های آرایشی است که سهم مهمی را در این صنعت به خود اختصاص داده است.

روغن سیاه دانه

سیاه دانه یکی از قدیمی ترین گیاهان دارویی است که کاربرد فراوانی در صنایع آرایشی و بهداشتی برای تهیه و تولید انواع لوسیون ضدریزش مو و ابرو دارد. از دانه های این گیاه روغنی تهیه می شود که رشد موها را سریع و آن ها را ضخیم می کند.

روغن بادام

ماساژ موهای ابرو با روغن بادام تلخ یا شیرین برای تقویت و رشد آن ها بسیار مفید خواهد بود.برای ماساژ ابرو از گوش پاک کن یا برس و برای مژه از فرچه ریمل استفاده کنید.

روغن کرچک

کرچک یکی از گیاهان دارویی با سابقه ای بیش از ۴۰۰۰ سال است. روغن کرچک نیز تقویت کننده ی موهای ابرو و مژه، از بین برنده ی موخوره، چین و چروک و خشکی پوست است.

روغن آووکادو

یکی از روغن های مغذی پوست و مو به خصوص برای افرادی است که کف سر یا پوست زیر ابروهایشان ملتهب یا موهایشان بیش از اندازه نازک شده است. روغن آووکادو ترکیب بسیار سبکی دارد و در نتیجه به راحتی جذب موها و پوست می شود.

زرده ی تخم مرغ

تخم مرغ حاوی پروتئین و ویتامین های A, B,D و املاح معدنی است و می توان از زرده ی آن برای تقویت ابرو و مژه استفاده کرد. زرده یتخم مرغ را هم بزنید و به مدت ۳۰ دقیقه روی ابروها بگذارید، بعد آن را با آب سرد بشویید. هفته ای دو بار این کار را انجام دهید تا نتیجه ی دلخواه را بگیرید.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 × 1 =