تنظیم دوره ی قاعدگی با طب سنتی
تنظیم دوره ی قاعدگی با طب سنتی

تنظیم دوره ی قاعدگی با طب سنتی


برای درمان تاخیر در عادت ماهانه، داروهای زیادی وجود دارد. اما داروهای گیاهی نیز وجود دارند که تنظیم کننده ی هورمون ها ها در خانم ها هستند که به معرفی چند نمونه از آن ها می پردازیم:

بومادران

اگر دوره ی قاعدگی شما عقب افتاده است، می توانید از بومادران که یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت است،استفاده کنید. این گیاه موجب تعادل هورمون های بدن زنان می شود. مصرف چای سرد بومادران، سه تا چهار بار در روز باعث کاهش درد و تنظیم دوران قاعدگی می شود.

زنجبیل

زنجبیل، گیاهی محرک و ممکن است پس از مصرف آن، احساس گرگرفتگی کنید؛ اما در درمان بی نظمی قاعدگی بسیار موثر است. به این منظور زنجبیل را به چای خود اضافه کرده یا آن را با آب بجوشانید و سه بار در روز مصرف کنید. این گیاه به شکل پودر یا تازه ی آن قابل مصرف است.

ریشه ی انجیر هندی

ریشه ی انجیر هندی در تنظیم هورمون ها نقش موثری دارد و درمان بسیار خوبی برای تاخیر در قاعدگی است. به این منظور قبل از خواب، جوشانده ی آن را همراه شیر مصرف کنید. این کار را در سه چرخه ی قاعدگی متوالی خود دنبال کنید تا تاثیر آن را ببینید.

جعفری

جعفری خشک یا تازه می تواند برای درمان بی نظمی قاعدگی مورد استفاده قرار گیرد. این سبزی که بیشترین تاثیر را برای درمان عقب افتادگی قاعدگی دارد، به راحتی قابل دسترس است . شما می توانید این گیاه را به شکل چای گیاهی، سه تا چهار بار در روز مصرف کنید. چای جعفری را در آب جوش بریزید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه پس از این که کاملا رنگ گرفت، مصرف کنید.

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

2 × سه =