درمان پارکینسون با طب سنتی
درمان پارکینسون با طب سنتی

درمان پارکینسون با طب سنتی


درمان پارکینسون : بیماری فلج رعشه ای که در طب مدرن آن را پارکینسون می نامند، از جمله بیماری هایی است که در قرن جدید گسترش پیدا کرده است. بیماری پارکینسون پیش رونده است و در طول زمان شدت می یابد، اما در طب سنتی درمان های گیاهی وجود دارد که به کاهش علائم و عوارض این بیماری کمک می کند.

دارچین، یک معجون درمانگر

براساس برخی از تحقیقات، مصرف دارچین در درمان ضایعات مغزی ناشی از ابتلا به پارکینسون، میزان پروتئین های “پارکین و دی جی۱” کاهش می یابد. ترکیبی به نام “بنزوات سدیم” که در دارچین موجود است، در کنترل میزان تولید پروتئین ها اثر مثبت دارد. وقتی دارچین مصرف می شود، این ترکیب در مغز مانع از تحلیل این دو پروتئین است. همچنین دارچین در حفظ نورون های مغزی موثر بوده و سالم بودن نورون ها به معنی تولید دوپامین در حد طبیعی است. بیماران باید صبح ناشتا، دارچین، عسل و آب جوش را ترکیب و میل کنند.

عرقیات گیاهی

مصرف روزانه و به مقدار مشخص عرقیات گیاهی با طبع گرم مانند بیدمشک، بابونه و نعناع و انواع دم کردنی ها از ایجاد فشارهای عصبی و عوارض بیماری پارکینسون شامل گرفتگی عضلات، رعشه و بی خوابی پیشگیری می کند.

رژیم غذایی

  • از آنجا که اسید آمینه- فنیل آلانین ممکن است به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک کند، مواد غذایی مانند بادام، مغزها، ماهی، گردو، کدوتنبل، کنجد و ….. را در رژیم غذایی خود بگنجانید.
  • با مشورت پزشک، مقدار پروتئین رژیم غذایی باید به هفت گرم در روز کاهش یاید. به جای مصرف گوشت ماکیان، سایر منابع پروتئین مانند جو، سویا، ماست، لوبیا و عدس استفاده شود.
  • از مصرف باقلا خودداری شود. باقلا حاوی دوپامین است و مصرف بیش از یک دوم لیوان آن همراه داروهای شیمیایی تجویز شده این بیماری، می تواند باعث بروز علائم ناشی از مصرف زیاد دوپامین شوید.
  • سعی کنید سه چهارم دریافت غذایی شما از خوراکی های خام مانند دانه ها و مغزها باشد.

منبع:  بوعلی دارو


 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دوازده + 19 =