روغن های گیاهی ضامن سلامتی
روغن های گیاهی ضامن سلامتی

روغن های گیاهی ضامن سلامتی


 

اگر خواستار آشنا شدن خواص روغن های گیاهی در طب سنتی هستید، مقاله زیر را به شما توصیه می کنیم:

درمان سینوزیت با روغن بنفشه بادام

روغن بنفشه تولید شده با استاندارد دارویی و پایه ی روغن بادام شیرین یکی از بهترین داروهای درمان کننده ی عفونت سینوس است که می تواند با اثر ضد التهابی، حفره های سینوس را باز کرده و هم زمان به دلیل خاصیت خلط آوری قوی، تمام اخلاط را از حفره های سینوس خارج کرده و از بروز مجدد سینوزیت جلوگیری کند. مصرف این روغن به شکل موضعی جهت بیماری های پوستی مانند اگزما و … بسیار موثر است.

تناسب اندام با روغن فلفل

کسانی که از چاقی رنج می برند، می توانند از ترکیب روغن فلفل قرمز، زیره  و سیر به شکل موضعی استفاده کنند، به شرطی که روغن های مصرفی کاملا طبیعی بوده و با استانداردهای دارویی تولید شده باشند.

آرامش با روغن اسطوخودوس

کسانی که از مشکل بی خوابی یا سردردهای عصبی رنج می برند، اگر از روغن اسطوخودوس فرانسوی که جهت مصارف دارویی تولید شده باشد به صورت موضعی و خوراکی استفاده کنند، سردرد و بی خوابی خود را فراموش خواهند کرد.

درمان سردمزاجی و درد مفاصل با روغن سیاه دانه

اگر روغن سیاه دانه از دانه مرغوب با پرس سرد و استانداردهای دارویی تولید شده باشد، به شکل خوراکی و موضعی قابل مصرف بوده و سردی و درد ناشی از بلغم را از مفاصل دور خواهد کرد.

روغن بابونه، قوی ترین ضداسپاسم موضعی

ورزشکاران یا کسانی که دچار اسپاسم عضلات و درد ناشی از آن هستند، می توانند از روغن بابونه ای که در پایه ی روغن کنجد مطابق با استانداردهای دارویی تولید شده، استفاده کنند، این اشخاص کافی است روزانه سه تا چهار نوبت محل مورد نظر را با روغن بابونه ی طبیعی ماساژ دهند.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دوازده + چهارده =