طرز تهیه دسر کدو حلوایی
طرز تهیه دسر کدو حلوایی

طرز تهیه دسر کدو حلوایی

طرز تهیه دسر کدو حلوایی : دسر کدو حلوایی مزاجی گرم دارد.

مواد لازم:

کدو حلوایی: یک کیلو گرم

عسل: سه قاشق غذا خوری

هل سبز ساییده: یک مثقال

گلاب: چهار قاشق غذا خوری

زعفران ساییده: دو گرم

مخلوط خلال پسته و بادام و پودر نارگیل: روی هم چهار قاشق غذا خوری

طرز تهیه:

 

ابتدا کدو حلوایی را به قطعات مناسب تقسیم می کنیم بعد آن را بخارپز و سپس آن ها را له کنید.

عسل را به همراه گلاب، زعفران و هل ساییده به آن اضافه و کاملا مخلوط کنید.

ضمن مخلوط کردن دو قاشق غذا خوری از مخلوط پسته و بادام و پودر نارگیل را به مرور بیفزایید.

ظرف را تکان دهید تا سطح مواد صاف شود و آن را به برای چند ساعت درون یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد.

این دسر برای بیماری های مفصلی وچشمی بسار مفید است.

خواص کدو حلوایی

سنگ شکن کلیه

  • اگر درد سنگ کلیه و کیسه صفرا آزارتان می دهد، مصرف روزانه ی آب کدو حلوایی را فراموش نکنید. شما می توانید به مدت ده روز و هر روز سه مرتبه، نصف لیوان آب این میوه را بنوشید. این نوشیدنی دفع مواد سمی را از سیستم کلیوی سرعت می بخشد و درمان موثری برای زخم ها و تنظیم اسیدیته ی خون است
  • آب کدوی پخته با سرکه برای بیشتر بیماری های گرم مفید است و با گوشت موجب تسریع هضم می شود. ضماد پخته ی آن روی معده، کبد و کلیه، مسکن حرارت و التهاب آن هاست.

درمان هپاتیت

هپاتیت از جمله بیماری هایی است که درمان نسخه های خاص  و مداوم می خواهد. با این حال متخصصان طب سنتی نوشیدن آب کدو حلوایی را به بیماران مبتلا به هپاتیت ویروسی توصیه می کنند. مواد فعال بیولوژیکی موجود در این عصاره مانند یک پاک کننده ی طبیعی کبد عمل می کند.

رطوبت رسانی به مو

بسیاری از افراد در فصل های سرد سال دچار خشکی پوست و مو می شوند. برای درمان خشکی موها از عصاره ی کدو حلوایی استفاده کنید، زیرا موهای خشک و آسیب دیده را به خوبی ترمیم می کند. روزانه نصف فنجان آب کدو حلوایی را بنوشید تا موهایی شاداب داشته باشید. همچنین محتوای بالای ویتامین A این آبمیوه همراه پتاسیم زیاد آن، باعث رشد بهتر مو می شود. عصاره کدو حلوایی یک ماده ی موثر برای درمان ریزش مو است.

پوستی درخشان

محتوای بالای ویتامین E,C  و بتاکاروتن کدو حلوایی، شما را جوانتر و شاداب تر با پوستی شفاف تر نشان خواهد داد. روزانه یک فنجان از این نوشیدنی را میل کنید تا پوست تان درخشان بماند. ترکیب آن با موادی مانند عسل، ماست، لیمو، روغن های گیاهی باعث آب رسانی پوست شده و مواد مغذی مفیدی را برای هر نوع پوست تامین می کند

کاهش فشارخون

متاسفانه این روزها افراد بسیاری دچار فشارخون و کلسترول بدخون هستند. استفاده از عصاره ی کدو حلوایی درمانگر این بیماری هاست. پکتین و فیتواسترول های موجود در این میوه عامل موثری در کاهش کلسترول LDL  (کلسترول بدخون) و نیز فشارخون است.

 

منبع:  کتاب تغذیه در طب ایرانی، اسلامی


 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

9 + 4 =