غذاهای مفید برای قلب
غذاهای مفید برای قلب

غذاهای مفید برای قلب


 

غذاهای مفید برای قلب

کلم برگ، کلم قرمز، گل کلم، کلم بروکسل، بروکلی، شلغم، چغندر، اسفناج، مارچوبه، لوبیا سبز، نخود سبز، لوبیا قرمز، لوبیا چشم بلبلی، نخود خشک و عصاره مخمر دارای ویتامین های گروه B خصوصا اسیدفولیک هستند.

اسیدفولیکی که بطور طبیعی در مواد غذایی می تواند سبب کاهش ماده ای در خون به نام هموسیستین شود که این ماده مستقیما به دیواره رگ ها آسیب می رساند و به این ترتیب از ابتلا به تصلب شرایین پیشگیری کند.

ماهی های روغنی از قبیل آزاد و سایر ماهی ها از قبیل قباد، حلوا، شیر، کیلکا، و اوزون برون دارای اسیدهای چرب مفید می باشند. دانشمندان معتقد هستند که این مواد باعث کاهش خطر انعقاد خون و همچنین ممانعت از افزایش چربی های مضر خون می شوند.

مصرف ماهی حداقل ۳ بار در هفته، برای افرادی که دارای سابقه قلبی و همچنین افرادی که مایل به پیشگیری از ابتلا به این بیماری هستند توصیه می شود.

جو دو سر، حبوبات، سیب و گلابی، سیر غنی از فیبر محلول هستند که به کاهش سطوح کلسترول خون کمک می کنند. مصرف منظم چنین غذاهایی به کاهش LDL کمک می کند. روغن زیتون، روغن کانولا، مغزها ودانه ها حاوی نوعی از اسیدهای چرب به نام موفا هستند که به کاهش سطح LDL کمک میکنند.

میوه ها و سبزی ها حاوی ویتامین های آنتی اکسیدان(ضد سرطان)، مواد معدنی و مواد مغذی مفیدی هستند که سبب متوقف کردن آسیب ناشی از عمل مواد سرطان زا به دیواره سرخرگ ها می شوند.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

6 + هجده =