فواید انجیر و سلامتی
فواید انجیر و سلامتی

فواید انجیر و سلامتی


کمک به فشارخون بالا

انجیر منبع خوبی از پتاسیم می باشد، که یک ماده معدنی مناسب برای کنترل فشارخون است. افراد ممکن است دچار کمبود پتاسیم شوند. مصرف کم غذاهای غذاهای غنی ازپتاسیم، به ویژه هنگامی که با مصرف بالای سدیم همراه باشد، می تواند  افراد را به فشارخون بالا مبتلا کند.در درمان های رژیم غذایی برای توقف فشارخون بالا ، فرد باید میوه و سبزیجات را جایگزین تنقلات و شیرینی کرده، هم چنین مواد لبنی کم چرب استفاده کند. بدین ترتیب میزان پتاسیم، منیزیم و کلسیم بیشتری به بدن می رسد و در نتیجه فشار خون کاهش می یابد.

یک راه شیرین برای کاهش وزن

انجیر، منبع خوبی از فیبرهای غذایی می باشد. فیبر و غذاهای حاوی فیبر اثر مثبتی بر روی کنترل وزن دارد و گرسنگی را به تاخیر می اندازد.انجیر همانند غذاهای پرفیبر، در یک برنامه کنترل وزن می تواند مفید باشد.

جلوگیری از سرطان سینه پس از یائسگی در زنان

میوه هایی از قبیل سیب،انجیر، گلابی، آلو و هم چنین حبوبات و غلات سبوس دار، حاوی مقادیر بالایی فیبر می باشد که از ابتلا به سرطان سینه جلوگیری می کنند.

تقویت استخوان ها

انجیر غنی از کلسیم است که یکی از اجزای مهم در تقویت استخوان و کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان می باشد. این میوه سرشار از فسفر است که که تشکیل استخوان را تشویق می کند و در صورت هر گونه آسیب و یا تخریب استخوان سبب رشد مجدد می گردد.

پیشگیری از سرطان روده بزرگ

انجیر حاوی فیبر می باشد وجود فیبر کمک به تحریک روده بزرگ وخروج رادیکال های آزاد و دیگر مواد سرطان زا ازآن می شود به عبارت فیبر حرکات سلامت بخش روده را افزایش می دهد.

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

12 − پنج =