مراقبت از دندان ها با گیاهان دارویی
مراقبت از دندان ها با گیاهان دارویی

مراقبت از دندان ها با گیاهان دارویی


 

سبزه ی گندم

گندم خواص فراوانی دارد. آب سبزه ی گندم نیز به خارج شدن میکروب ها از لثه کمک می کند و خونریزی لثه را از بین می برد. آب سبزه ی تازه ی گندم را با آب ترکیب کنید و هر روز صبح، دهان خود را با آن بشویید. آب سبزه ی گندم ضدعفونی کننده ی محیط دهان است.

شیرین بیان

شیرین بیان حاوی نوعی ترکیب است که خواص قوی ضد باکتریایی، ضد ویروسی و ضدقارچی دارد. این گیاه از تولید باکتری های دهانی و بیماری های لثه و حفره ی دهانی جلوگیری می کند. شیرین بیان ضد التهابی است و به رفع آفت دهان کمک می کند. دندان و لثه ی خود را به آرامی با پودر شیرین بیان خشک شده در آفتاب، ماساژ دهید یا ریشه ی آن را بجورید.

ریحان

ریحان در طول تاریخ گیاهی پر مصرف بوده است، زیرا خواص درمانی بسیاری دارد. این گیاه به دلیل داشتن خاصیت ضد باکتریایی قوی که دارد از بیماری های لثه، تشکیل جرم و بوی بد دهان جلوگیری می کند. برای حفظ سلامت لثه و دندان خود را با پودر ریحان خشک شده مسواک بزنید.

روغن درخت چای

روغن درخت چای خوشبوکننده ی دهان است و به لثه کمک می کند. هر روز صبح قبل از مسواک زدن، یک قطره از این روغن را روی خمیر دندان خود بریزید یا چند قطره از آن را به دهان شویه ی خود اضافه کنید و دهان را با آن بشویید.

استویا

استویا که یک شیرین کننده ی طبیعی بدون کالری و ۳۰۰ برابر شیرین تر از ساکاروز (شکر) است. تحقیقات نشان می دهند عصاره ی استویا خواص آنتی باکتریال دارد و از رشد باکتری های دهانی عامل جرم دندان و در نتیجه از پوسیدگی دندان جلوگیری می کند.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

19 − پانزده =