بلغمی ها بیشتر جوش می زنند
بلغمی ها بیشتر جوش می زنند

بلغمی ها بیشتر جوش می زنند


 

از دیدگاه حکمای طب سنتی، پوست یک اندام دفعی با روزنه هایی برای دفع موادی رقیق مانند عرق است. یکی از ابتدایی ترین راه ها برای درمان جوش ها، استفاده از ماسک های طبیعی است که امروزه استفاده از آن ها بسیار رایج و همه گیر شده است.

گلاب

یکی از ساده ترین و در دسترس ترین ماسک ها برای درمان جوش ها اسپری گلاب است. گلاب منافذ پوستی را می بندد، از شل بودن و افتادگی پوست جلوگیری می کند و نمی گذارد پوست دچار جوش شود.گلاب منافذ پوستی را می بندد، از شل بودن و افتادگی پوست جلوگیری می کند و نمی گذارد پوست دچار جوش شود. اسپری گلاب از آن جهت که گلاب قابض است، برای درمان منافذ باز پوستی نیز بسیار کاربرد دارد.

ماسک شوید و بابونه

از دیگر ماسک های قابل توصیه برای پوست های جوش دار می توان به ماسک شوید و بابونه اشاره کرد. برای تهیه ی این ماسک یک قاشق غذاخوری شوید و بابونه را در یک لیوان آب دم و بعد آن را صاف کنید و روزی دو تا سه بار پوست را با این مایع بشویید.این ماسک بیشتر برای جوش های سر سفید و سرسیاهی که هنوز روی سطح پوست عمیق نشده اند، توصیه می شود.

ماسک آرد گندم و سکنجبین

ضماد آرد گندم و سکنجبین توصیه ی ما برای پوست های جوش دار است. برای تهیه ی این ماسک قطره قطره سکنجبین ( در صورت نبودن سکنجبین می توان از سرکه استفاده کرد، اما سرکه را باید با آب مخلوط کرده چون ضماد با سرکه خالص بسیار تند وتیز می شود) را به پودر آرد گندم اضافه کرده تا حدی که به قوام ماسک برسد. این ماسک را می توان برای پوستی استفاده کرد که خیلی التهاب ندارد.

رطوبت پوست

بسیاری از متخصصان پوست و زیبایی معتقدند مهم ترین جنبه ی پوست، رطوبت آن است. یکی از بهترین راهکارها برای کسانی که می خواهند رطوبت را به پوست خود هدیه دهند، این است که روزانه میزان مناسبی آب بنوشند.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

ده + 10 =