بهترین روغن های گیاهی برای سلامت شما
بهترین روغن های گیاهی برای سلامت شما

بهترین روغن های گیاهی برای سلامت شما


 

روغن زیتون

استفاده از روغن زیتون در وعده های غذایی می تواند از سکته قلبی جلوگیری کند. مصرف روغن زیتون باعث کاهش کلسترول بد و افزایش کلسترول خوب می شود و سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که برای سلامت قلب مفید هستند. البته به دلیل داشتن کالری فراوان نباید در مصرف آن زیاده روی کرد. دو نوع روغن زیتون وجود دارد. روغن خالص که بر اثر روغن گیری به دست می آید و رنگ، غلظت و طعم تندی دارد. این روغن برای تفت دادن مناسب است. روغن عادی زیتون نیز در پخت و پز کاربرد بیشتری دارد هر چند نباید زیاد داغ شود. بهترین نوع مصرف آن، مصرف در سالاد و سوپ است و باید فقط در حد تفت دادن داغ شود.

روغن هسته انگور

این روغن سرشار از اسیدهای چرب امگا ۶ است و فقط ۱۰ درصد چربی اشباع شده دارد. این روغن تحمل درجه حرارت بالا را دارد و می توان از آن برای پخت سریع استفاده کرد. این روغن همچنین حاوی پلی فنول هایی است که نوعی آنتی اکسیدان مفید برای بدن است.

روغن بادام زمینی

این روغن در بسیاری از کشورها محبوبیت فراوانی دارد و حاوی چربی اشباع کمی است. در تصفیه این روغن مواد حساسیت زای آن جدا می شود اما بسیاری حتی پس از تصفیه، نمی توانند از این روغن استفاده کنند. بنابراین اگر به بادام زمینی حساسیت دارید، در مصرف روغن آن هم احتیاط کنید. این روغن تحمل دمای بسیار بالا را دارد و برای سرخ کردن گوشت به کار می رود.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 × پنج =