تقویت ناخن ها با طب سنتی
تقویت ناخن ها با طب سنتی

تقویت ناخن ها با طب سنتی


تقویت ناخن ها : اگر ناخن هایتان می شکند یا ترک می خورد باید به دنبال علت آن در جسم خود باشید. برخی از بیماری های ارثی و پوستی، کم خونی ناشی از فقر آهن، کاهش ویتامین های D,E,A,B,C   و روی در بدن، آسیب های فیزیکی به دلیل استفاده از مواد شوینده یا ضربه های محکم، لاک زدن  از جمله دلایل بروز این مشکل هستند.برای این که ناخن هایی محکم و سالم داشته باشید مقاله زیر را مطالعه کنید:

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از بهترین داروهای خانگی برای تقویت ناخن هاست، زیرا خاصیت رطوبت رسانی و نرم کنندگی دارد.

 به این منظور، ناخن هایتان را با روغن زیتون ماساژ دهید و بعد از۱۵ دقیقه بشویید. این کار را سه بار در روز تکرار کنید. هم چنین می توانید سه قاشق چای خوری روغن زیتون گرم را با یک قاشق چای خوری آب لیموترش ترکیب کنید و با گوش پاک کن به ناخن ها بمالید .بعد از خشک شدن محلول، دستکش بپوشید و بگذارید روغن تا صبح روی دست ها بماند.

سرکه ی سیب

ترکیباتی مانند پتاسیم، کلسیم و آهن موجود در سرکه ی سیب به تقویت ناخن ها کمک بسیاری می کنند. اسید مالیک و اسیداستیک موجود در سرکه، ضد عفونت های قارچی ناخن است.

به این منظور، به نسبت مساوی  سرکه ی سیب و آب را با هم مخلوط کنید و ناخن های خود را برای چند دقیقه در این محلول قرار دهید، سپس پوست اطراف ناخن را به خوبی فشار دهید. این کار را به مدت یک هفته و روزی یک بار تکرار کنید.

چای سبز

آنتی اکسیدان موجود در چای سبز از شکستن ناخن ها جلوگیری کرده و آن ها را تقویت می کند. همچنین مانع زرد شدن رنگ ناخن ها می شود.

به این منظور، چای سبز را دم کنید و در فنجان بریزید. پس از سرد شدن، ناخن ها را داخل آن قرار دهید. این کار را دوبار در هفته، به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه انجام دهید. همچنین می توانید با ترکیب دو قاشق غذاخوری چای سبز، مقداری نمک و چند قطره روغن جوانه ی گندم محلولی درست کنید و ناخن ها را به مدت پنج دقیقه داخل آن قرار دهید، سپس با یک دستمال خشک ناخن ها را پاک کنید. این کار را دوبار در هفته انجام دهید.

عسل و تخم مرغ

مخلوط عسل و تخم مرغ به دلیل داشتن ترکیبات مغذی، استحکام ناخن ها را بالا می برد و از شکستن و آسیب آن ها جلوگیری می کند.

به این منظور، چهار قاشق روغن زیتون را با دو قاشق عسل و یک تخم مرغ خوب مخلوط کنید و ناخن های خود را برای یک دقیقه در این محلول نگه دارید، سپس دستان خود را با آب گرم بشویید.

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 × دو =