توصیه طب سنتی برای داشتن ریه های سالم
توصیه طب سنتی برای داشتن ریه های سالم

توصیه طب سنتی برای داشتن ریه های سالم


 

یکی از وظایف تنفس، پاکسازی بدن از مواد زائد و حفظ سلامتی است. هوای ریه هایتان را بیشتر داشته باشید تا اکسیژن به خوبی در بدنتان جریان داشته باشد.تغذیه ی سالم، ریه های شما را از آسیب در امان نگه می دارد.

زردچوبه

آنتی اکسیدان های طبیعی یکی از موثرترین مواد برای مقابله با سلول های سرطانی ریه هستند و سلامت آن ها را تضمین می کنند. زردچوبه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که مصرف آن می تواند ریه های شما را سالم نگه دارد. برای استفاده از خاصیت این ادویه به غذاها زردچوبه بزنید یا با نظر پزشک متخصص، قرص ها یا کپسول های ساخته شده از این ادویه را استفاده کنید.

چای سبز

چای سبز حاوی ترکیبات آنتی اکسیدانی برای تقویت و افزایش سلامت ریه هاست و مصرف روزانه ی این چای، خطر رشد تومورهای ریه را به خصوص در سیگاری ها کاهش می دهد. براساس تحقیقات خطر ابتلا به سرطان ریه در سیگاری هایی که چای سبز نمی نوشند، ۱۲ برابر بیشتر از افرادی است که روزانه یک فنجان از آن میل می کنند.

سیب

سیب حاوی ترکیب قوی به نام “پولیفنول” است و خاصیت ضدالتهابی فراوانی دارد. مصرف منظم و زیاد آن خطر ابتلا به بیماری های دستگاه تنفسی به خصوص آسم را کاهش می دهد.افرادی که هر هفته بیش از پنج عدد سیب می خورند، ریه های سالم تری دارند و کمتر با مشکلات تنفسی، آسم و تنگی نفس مواجه می شوند. سیب با آسیب های وارده به نای مقابله می کند.

آویشن

آویشن ضدعفونی کننده و ضدباکتری قوی است و به دلیل داشتن ترکیبی به نام “تیمول” برای تقویت سیستم ایمنی بدن،درمان التهاب و عفونت های مجاری تنفسی و تسکین ریه ها مفید است. به این منظور می توانید یک تا دو گرم آویشن خشک را با یک فنجان آب جوش،به مدت ۱۰ دقیقه دم کرده و میل کنید. اضافه کردن مقداری عسل به این دمنوش طعم آن را بهتر می کند.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

8 − 3 =