توصیه های طب سنتی برای زیبایی فرزند
توصیه های طب سنتی برای زیبایی فرزند

توصیه های طب سنتی برای زیبایی فرزند


هر پدر و مادری آرزو دارد فرزندی سالم و زیبا داشته باشد. این اتفاق ممکن است، به شرط آن که به تدابیر و توصیه های طب سنتی توجه داشته باشید. ابتدا باید طبع و مزاج زن و مرد را به اعتدال نزدیک کرد که ایجاد این اعتدال، حداقل شش ماه طول می کشد. بر این اساس طب سنتی توصیه می کند قبل از اقدام به بارداری با پزشک حاذق طب سنتی مشورت شود تا با دستورات غذایی و شیوه های درمانی دیگر، طبیعت و مزاج هر دو نفر اصلاح شود. پس از عامل وراثت، می توان گفت مصرف برخی از میوه ها در دوران بارداری، در زیبایی و سلامت تاثیر دارند.

سیب

خوردن سیب در دوران بارداری بر سلامتی و زیبایی کودک بسیار موثر است. سیب به دلیل داشتن کلسیم زیاد در استخوان بندی کودک نقش مهمی دارد؛ همچنین آهن و فسفر آن باعث رشد و تکامل مغز می شود. خوردن سیب باعث کاهش حرارت بدن شده و فشارخون را کاهش می دهد، بنابراین برای خانم های باردار به خصوص آن ها که دارای فشارخون بارداری هستند بسیار مفید است. خوردن سیب با پوست برای یبوست ناشی از بارداری نافع است. خانم های باردار بهتر است روزانه دو عدد سیب متوسط میل کنند. همچنین به کیفیت سیب نیز باید دقت شود، زیرا در اثربخشی آن تاثیر دارد. سیب قرمز طبع گرم دارد، بنابراین خانم های باردار بهتر است بیشتر سیب زرد میل کنند.

به

در طول دوران بارداری عادت ماهیانه قطع می شود، در نتیجه مواد زائدی که از طریق خون قاعدگی از بدن خارج می شد، در طول بارداری در بدن باقی می ماند و بر معده تاثیر منفی می گذارد. میوه ی به با تقویت معده و دستگاه گوارش نقش عمده ای در جلوگیری و بهبود ویار بارداری دارد.همچنین باعث زیبایی و هوش بالای جنین می شود.

انار

خوردن انار شیرین و رسیده در دوران بارداری فرزند را زیبا می کند و نقش مهمی در تکامل ارگان های بدن جنین و پیشگیری از تولد نوزاد نارس دارد. متخصصان مصرف روزانه ی این میوه را به زنان باردار توصیه می کنند.

گلابی

خوردن گلابی توسط پدر یک تا سه ماه قبل از اقدام به بارداری سبب زیبایی فرزند می شود. از طرفی در دوران بارداری احتمال دارد که مادر با مصرف مکمل آهن دچار یبوست حاد شود، گلابی منبع خوبی از فیبر است و مصرف آن با یبوست دوران بارداری مبارزه و به هضم غذا کمک می کند.

منبع: بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

9 − پنج =