سبزیجات انرژی بخش در فصل سرما
سبزیجات انرژی بخش در فصل سرما

سبزیجات انرژی بخش در فصل سرما


همه ی ما برای انجام فعالیت های روزمره نیازمند انرژی و توانایی جسمی هستیم . این انرژی با مصرف انواع خوراکی ها و نوشیدنی های ارگانیک تامین می شود. میوه ها و سبزیجات تازه بهترین انتخاب برای افزایش انرژی و بهبود خلق و خو هستند. با برخی از این سبزیجات انرژی بخش آشنا شوید.

هویج فرنگی

هویج فرنگی ماده ای مغذی، نشاسته دار، کم کالری، سرشار از فیبر و منبع غنی ویتامین c، اسید فولیک و پتاسیم است. همچنین به دلیل طعم شیرینی که دارد، می توانید آن را جایگزین سیب زمینی یا دیگر سبزیجات نشاسته ای در انواع سوپ ها و خورش ها کنید.

چغندر

چغندر، سبزی سرشار از قند محسوب می شود که هر فنجان آن، ۵۰ کیلوکالری انرژی دارد. “بتاسیانین” رنگدانه های گیاهی موجود در چغندر است که سلول های سرطان زا حفظ کرده و با تومورهای سرطانی مبارزه می کند. می توانید چغندر را پخته میل کرده یا به سالادتان اضافه کنید.

شلغم

شلغم منبع خوب ویتامین C، پتاسیم و سولفور است. می توانید شلغم را آب پز یا بخارپز مصرف کنید یا آن را به سالاد، سوپ، آش و دیگر غذاهایی که با سبزیجات تهیه می شوند اضافه کنید تا از ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا و برخی از سرطان ها در امان بمانید.

پیاز قرمز

پیاز قرمز حاوی ” آدنوزین” است که از ایجاد لخته در رگ های خونی و سکته س قلبی پیشگیری می کند و باعث کاهش کلسترول می شود. می توان پیاز را به انواع خورش ها، سوپ ها و سالادها اضافه کرد.

سیب زمینی

سیب زمینی سرشار از گلوسید، فیبر، ویتامین C و B6 ،پتاسیم، پروتئین و مواد معدنی دیگر است. می توانید در فصل سرما سیب زمینی را آب پز، کبابی یا پخته میل کنید تا مواد مغذی بیشتری به بدن خود برسانید.

منبع: بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دو × 4 =