پا ک کننده های آرایشی در طب سنتی
پا ک کننده های آرایشی در طب سنتی

پاک کننده های آرایشی در طب سنتی


پاک کننده ی آرایش نیز به اندازه کیفیت مواد آرایشی از اهمیت برخوردار است، زیرا علاوه بر پاکسازی پوست نباید به آن آسیبی بزند، شما می توانید با موادی که در خانه دارید برای خودتان یک پاک کننده ی آرایش خانگی بسازید.

ماسک عسل

در طب سنتی ایران، عسل جایگاه طبی ویژه ای دارد و از آن برای درمان بیماری های بسیاری استفاده می شود. این ماده ی طبیعی پرخاصیت به عنوان یک پاک کننده ی آرایشی نیز کاربرد دارد. اگر پوست شما خشک است، عسل را با شیر مخلوط کنید، روی صورت بمالید و بعد از چند دقیقه با آب گرم بشوئید. اگر پوست شما چرب است، به جای شیر از آبلیمو استفاده کنید. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری عسل را با شش قاشق چای خوری روغن بادام و یک زرده ی تخم مرغ ترکیب کنید و روی صورت بمالید، پس از خشک شدن، آن را با آب ولرم بشویید تا صورت شما و شاداب شود.

ماسک بلغور جو و هلو

این پاک کننده ی گیاهی مناسب روزهای گرم تابستان است. برای تهیه ی این ماسک، هلوی رسیده را کاملا له کرده و آن را با پودر بلغور و عسل مخلوط کنید، سپس روی صورت خود بمالید و پس از چند دقیقه آن را با آب بشوئید.

ماسک آلوئه ورا

وازلین آلوئه ورا پوستتان را شفاف کرده و چسبندگی مواد آرایشی را از سطح پوست پاک می کند. برای تهیه ی این ماسک ژل آلوئه ورا با وازلین (به مقدار مساوی) ترکیب کرده و آرایش را از صورتتان پاک کنید.

ماسک آرد نخود

نصف استکان آرد نخود را با نصف استکان شیر و یک قاشق چای خوری زردچوبه مخلوط کنید، سپس این خمیر را روی صورت بمالید و پس از دو دقیقه بشویید. زردچوبه پاک کننده ی جرم و آلودگی پوست شماست. با استفاده از این ماسک صورت خود را با ترکیبی از مواد طبیعی بشویید و تقویت کنید.

ماست

برای پاک کردن رژگونه و پودر از روی پوست از ماست استفاده کنید. فقط کافی است مقداری پنبه ی فشرده را در ماست بزنید و روی پوست بکشید، سپس صورتتان را با آب سرد آبکشی کنید.

ماسک پرتقال

پوست پرتقال را خشک و آن را پودر کرده، سپس با شیر ترکیب کنید و روی صورت بمالید. این ماسک باید پنج دقیقه روی صورتتان بماند، سپس آن را با آب ولرم بشویید. این کار را در فاصله های زمانی مختلف تکرار کنید تا اثر آن را در شادابی صورت ببینید.

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

16 − نه =