پوستی روشن با طبیعت
پوستی روشن با طبیعت

پوستی روشن با طبیعت 


 

اگر به دنبال روشن شدن پوست خود به صورت طبیعی هستید، طب سنتی راهکارهای زیر را  به شما معرفی می کند.

سیب زمینی

سیب زمینی علاوه بر مصارف خوراکی، یک روشن کننده ی طبیعی است. شما می توانید به این منظور یک سیب زمینی را برش دهید و هر روز آنرا به صورت خود بمالید یا اینکه سیب زمینی را رنده کرده و آن را به شکل تفاله درآورید و آب خالص آن را برای روشن سازی پوست تان، مورد استفاده قرار دهید.

چای سبز

چای سبز نوشیدنی بسیار سالمی است که خواص آن روی سلامت بدن و به خصوص پوست و زیبایی اثبات شده است. چای سبز مواد شیمیایی به نام پلی فنلر و آنتی اکسیدان دارد. این آنتی اکسیدان ها آسیب های وارد شده به پوست را تسکین داده و ترمیم می کنند. افرادی که از کدر و تیره بودن پوست خود رنج می برند یا لکه های قهوه ای بزرک در سطح پوست خود دارند، هر روز صبح مقداری چای سبز دم کرده  و بعد از خنک شدن با پنبه به پوست خود بمالند. این کار باید مرتب انجام شود تا پس از مدتی سطح پوست یکدست شود. بعد از استفاده از این ماسک طبیعی، تمام روز پوستی مرطوب و لطیف خواهید داشت.

تخم مرغ و عسل

ترکیب تخم مرغ و عسل در سلامت و زیبایی پوست معجزه می کند. زرده تخم مرغ را درون کاسه ای بلوری ریخته و آنرا با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کرده و خوب هم بزنید. سپس به این مخلوط یک قاشق عسل طبیعی اضافه کرده و پس از مخلوط کردن آنر ا به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت تان بمالید.

بهتر است از این ماسک یک روز در میان استفاده و سپس آن را با آب نیمه ولرم بشویید. علاوه بر اینکه پوست شما را سفید می کند، برای از بین بردن جوش های صورت هم موثر است. همچنین می توانید یک عدد سفیده ی تخم مرغ را خوب هم بزنید تا شبیه کف شود، سپس آنرا روی پوست تان بمالید و حدود ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با خیال راحت دراز بکشید، بعد پوست تان را با آب ولرم بشویید و در آخر کمی آب خنک روی صورت تان بریزید. بعد از چند روز رنگ پوستتان کاملا تغییر می کند.

ماست و نشاسته

ترکیب ماست و نشاسته هم برای روشن کردن پوست مناسب هستند. یک قاشق غذاخوری ماست کم چرب با یک قاشق چای خوری پودر نشاسته را مخلوط کرده، سپس آن را به آرامی روی پوست تان بمالید. ۲۰ دقیقه استراحت کنید و بعد صورت تان را با آب سرد بشویید.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

15 + 17 =