خواص تخمه هندوانه در طب سنتی
خواص تخمه هندوانه در طب سنتی

خواص تخمه هندوانه در طب سنتی

تخمه هندوانه که بسیاری از ما آن را دور می اندازیم نیز بسیار پرخاصیت است. این تخمه های سیاه رنگ باعث پیشگیری از انواع بیماری ها شده و عملکرد ارگان های بدن را تقویت می کنند. با خواص این تخمه ها آشنا شوید.

پیشگیری از بیماری های قلبی با تخمه ی هندوانه

تخمه هندوانه سرشار از اسیدهای چرب اشباع نشده ای مانند امگا۳ و امگا۶ است ومصرف آن خطر انسداد و سفت شدن عروق را کاهش می دهد و شما را از ابتلا به بیماری های قلبی- عروقی دور نگه می دارد.

این تخمه های کوچک همچنین رگ های خونی را پاکسازی می کنند. اگر کلسترول و تری گلیسیرید خونتان بالاست، بهتر است این مشکلات جسمی را با تخمه های هندوانه درمان کنید.

رفع خستگی با تخمه ی هندوانه

تخمه های هندوانه دارای کالری کم، اما انرژی زیاد هستند. باید بدانید هر ۱۰۰ گرم هندوانه فقط ۲۰ کالری ، اما تخمه های آن تا ۵۵۵ کالری دارد، بنابراین اگر در روزهای گرم تابستان احساس ضعف و خستگی کردید، می توانید تخمه ی هندوانه بشکنید یا یک نوشیدنی مقوی تهیه کنید و بنوشید.

مواد معدنی و فیبرهای موجود در این تخمه ها احساس خستگی جسمی و روحی شما را از بین می برند.

درمان یبوست با تخمه ی هندوانه

اگر دچار بیماری یبوست هستید، تخمه های هندوانه را به برنامه ی غذایی روزانه ی خود اضافه کنید. این تخمه ها ملین و حاوی فیبر هستند و به تنظیم حرکات روده ها و دفع ضایعات بدن کمک می کند.

تخمه هندوانه، منبع آنتی اکسیدان

تخمه های هندوانه منبع غنی آنتی اکسیدان ها، منیزیم و زینک (روی) هستند. این ترکیبات مفید به کنترل آسیب های ناشی از رادیکال های آزاد کمک می کنند و مانع از تخریب زود هنگام مفاصل و استخوان ها می شوند.

کنترل فشارخون با تخمه ی هندوانه

تخمه هندوانه مدر است و ترکیبات فعال موجود در آن ها باعث بهبود عملکرد دستگاه ادراری و دفع راحت مایعات بدن می شود، در نتیجه از تجمع ضایعات و تشکیل سنگ کلیه پیشگیری می کند.

تخمه هندوانه همچنین مایعات و نمک بدن را تنظیم می کند و مصرف آن باعث کنترل فشارخون می شود.

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

5 − 3 =