دمنوش های تقویت کننده ی قلب
دمنوش های تقویت کننده ی قلب

دمنوش های تقویت کننده ی قلب


دمنوش های تقویت کننده ی قلب: یکی از مهم ترین دلایل مرگ و میرهای ناگهانی یا تدریجی در جهان، ابتلا به بیماری های قلبی-عروقی است که متاسفانه در دنیای امروزی به دلیل تغییر الگوهای غذایی و سبک زندگی، کاهش تحرک روزانه و … سن ابتلا به آن پایین آمده است. از نظر نظر بزرگان طب سنتی ایران مانند بوعلی سینا و زکریای رازی، هریک از اعضای بدن از مزاج ویژه ای برخوردار است، این مزاج عضوی بهترین وضعیت را برای عملکرد صحیح آن عضو در بدن فراهم می کند.

قلب نیز به عنوان یکی از مهم ترین اعضای بدن که “رئیس بدن” یاد شده است، مزاج گرم و خشک دارد و البته مثل سایر اعضاء، این گرمی و خشکی در قیاس با پوست ( به طور خاص پوست سر انگشتان) بیان می شود.

برای حفظ سلامت قلب و تقویت آن، می توان از دمنوش ها و نوشیدنی های گیاهی مورد تایید طب سنتی استفاده کرد که با رقیق کردن خون، چربی سوزی و … به قلب شما کمک می کنند تا از ابتلا به سو مزاج ها دور بمانند.

دمنوش زیره

یکی از دمنوش های تقویت کننده ی قلب؛ دمنوش زیره است. این دمنوش طبیعت بسیار گرمی دارد و مصرف آن باعث دفع بادهای غلیظ، افزایش فشارخون، سوزاندن چربی اضافه و تقویت قلب می شود.

یک قاشق مرباخوری زیره را در دو لیوان آب جوش بریزید و اجازه دهید ۲۰ دقیقه روی شعله ی غیرمستقیم دم بکشد، سپس آن را میل کنید. زیاده روی در مصرف زیره باعث ایجاد کهیر می شود.

دمنوش بادرنجبویه

بادرنجبویه، گیاه مورد علاقه بوعلی سینا بوده که برای تقویت قلب و پیشگیری از بیماری قلبی در تجویزهای خود از آن استفاده می کرده است. این گیاه به “مفرح القلب” معروف است و دمنوش آن یکی از نوشیدنی های گیاهی مفید برای تقویت قلب و پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی است. همچنین قدرت تفکر افراد را افزایش می دهد، دستگاه عصبی را تقویت می کند و ترس و اضطراب را از بین می برد.

۱۵ گرم از گیاه بادرنجبویه را در یک لیتر آب بریزید و اجازه دهید به مدت ۳۰ دقیقه روی شعله ی غیرمستقیم دم بکشد، سپس در وعده ی صبحانه یا عصرانه از این دمنوش استفاده کنید.

دمنوش زنجبیل

در طب سنتی چین، زنجبیل را درمان تمام بیماری ها می دانند. این گیاه دارویی مانع لخته شدن خون و گرفتگی عروق می شود و جریان خون را تسهیل می کند. همچنین زنجبیل، طبیعت گرمی دارد و باعث افزایش فوری فشارخون، تقویت اعصاب و پیشگیری و پیشگیری از رطوبت مزاج می شود و مسکن و مقوی قوای رئیسه ی بدن است.

یک قاشق مرباخوری زنجبیل کوبیده شده را درون یک قوری آب جوش بریزید، سپس در قوری را بگذارید تا هم از سرد شدن سریع آن جلوگیری شود و هم عطر و بوی چای خارج نشود. ۱۵ دقیقه صبر کنید تا چای زنجبیل دم بکشد و بعد آن را میل کنید.

دمنوش زعفران

دمنوش زعفران شادی آور است و مصرف آن اضطراب و افسردگی را از بین می برد. این دمنوش همچنین خون ساز است و موجب تسهیل گردش خون و کاهش فشارخون می شود.

یک لیوان آب را در ظرف مناسبی بریزید، سپس مقداری زعفران و عسل را با هم مخلوط کنید. در ظرف را بگذارید و اجازه دهید مواد روی حرارت ملایم، پنج دقیقه به آرامی بجوشند. مخلوط به دست آمده را از صافی عبور دهید و بعد بنوشید. استفاده از این دمنوش در دوران بارداری منع مصرف دارد، زیرا موجب سقط جنین می شود.

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

پنج × 1 =