روغن زیتون عامل ضد پیری و ضد سرطان
روغن زیتون عامل ضد پیری و ضد سرطان

روغن زیتون عامل ضد پیری و ضد سرطان


تاثیر روغن زیتون در داخل سلول های انسان، جدار سلول ها را مقاوم کرده و در برابر حملات و آسیب های رادیکال آزاد مخرّب که مواد ضد اکسیدکننده ها را که در روغن زیتون به مقدار زیاد وجود دارند، سلول های بدن انسان جذب کرده و موجب می شوند که فرسایش و پیری سلول به تاخیر بیفتد و سلول ها مدت طولانی تری زنده و فعال بمانند و بیشتر بتوانند در برابر حملات اکسید کننده ها که موجب ایجاد اختلال سلولی می شوند بجنگند و نگذارند زمینه برای ایجاد سرطان مناسب شود.

روغن زیتون، همچنین ملین است. به همین دلیل سبب لغزندگی مواد غذایی هضم شده و غیر قابل در روده ها و معده می گردد و محیط دستگاه گوارش را در جلوگیری از یبوست یاری می بخشد.

توصیه ها

برای استفاده حداکثر از خواص درمانی روغن زیتون برای قلب باید بهترین نوع آن مصرف شود . هر قدر روغن زیتون طبیعی تر باشد یعنی بدون حرارت و بدون اضافه کردن  هیچ موادی به طور ساده و با فشار سرد تهیه شود به همان نسبت ترکیبات شیمیایی مفید ضد بیماری های قلب در آن موثرتر و بیشتر است.

برای این که خاصیت کلسترول زدایی روغن زیتون را افزایش دهیم باید از مصرف چربی های اشباع شده نظیر کره و روغن های جامد گیاهی و مارگارین و … خودداری شود و بجای آن مصرف روغن زیتون طبیعی را بالا ببریم. 

خواص دیگر روغن زیتون

روغن زیتون، نرم کننده و صفرابر است.

روغن زیتون، دفع کننده ی سنگ کیسه ی صفرا است، برای این منظور باید آن را با آب لیمو مصرف کرد.

روغن زیتون کرم کش است.

روغن زیتون برای رفع سرفه های خشک مفید است.

روغن زیتون را برای آفتاب زدگی به پوست بمالید.

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

شانزده + 9 =