ضدعفونی کننده های طبیعی
ضدعفونی کننده های طبیعی

ضدعفونی کننده های طبیعی


هر کدام از ما هنگام انجام فعالیت های روزانه، ممکن است دچار بریدگی، خراش و سوختگی شده یا مبتلا به آفت، گلودرد و .. شویم. یکی از اولین شیوه های درمانی در این زمان، ضدعفونی کردن بدن است. طب سنتی پیشنهاد می کند به این منظور از ضدعفونی کننده های طبیعی استفاده کنید. در این جا برخی از ترکیبات طبیعی را که خواص ضدعفونی کننده دارند برای تان آورده ایم.

عسل

عسل قدیمی ترین و موثرترین داروی جهان است که در درمان بسیاری از مشکلات جسمی نقش دارد. این ماده ی مغذی به ضدعفونی شدن زخم ها و سوختگی ها، ترمیم خراش های پوستی و بازسازی و احیای سلول ها کمک می کند. به این منظور یک لایه ی نازک عسل را روی زخم خشک بمالید و با گاز استریل نازک ببندید، به طوری که زخم هوا بخورد. برای جوش خوردن جای زخم های ناشی از بریدگی، عسل را با کمی زردچوبه مخلوط کنید و روی زخم بگذارید. این کار علاوه بر ضدعفونی کردن زخم باعث جوش خوردن سریع و درمان آن می شود.

سرکه ی سیب

از قدیم به عنوان یک ضدعفونی کننده ی قوی کاربرد داشته است، زیرا حاوی ترکیباتی است که از رشد و تکثیر میکروب ها پیشگیری می کند.

برای درمان سرفه، سرماخوردگی و سینوزیت، در یک لیوان آب (حداقل ۱۰۰میلی لیتر) دو قاشق چای خوری سرکه ی سیب و دو قاشق چای خوری عسل بریزید و حل کنید. قبل یا هنگام صرف غذا، این نوشیدنی را بنوشید.

اگر پوست چربی دارید و جوش می زنید، سرکه ی سیب را با کمی آب ولرم مخلوط کنید و روی مناطق دارای آکنه بزنید. اجازه دهید این ماده ی ضدعفونی کننده ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بماند و سپس پوست تان را بشویید.

برای درمان گلودرد، یک قاشق سرکه ی سیب را در یک لیوان آب ولرم بریزید و روزانه دو تا سه بار آن را غرغره کنید.

برای بهداشت دهان و دندان، یک قاشق سرکه ی سیب را در یک لیوان آب بریزید و مانند دهانشویه استفاده کنید.

آویشن

آویشن گیاهی ضدعفونی کننده و ضدباکتری است. غرغره کردن با آویشن برای تسکین گلودرد یا رفع آفت دهان بسیار موثر است. یک قاشق چای خوری آویشن را با یک فنجان آب جوش به مدت دو دقیقه بجوشانید و اجازه دهید دم بکشد. محلول را صاف و خنک کرده و روزانه چند مرتبه، دو قاشق غذاخوری از این محلول را غرغره کنید.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دو × 4 =