نسخه های درمانی برای جوش های زیرپوستی
نسخه های درمانی برای جوش های زیرپوستی

نسخه های درمانی برای جوش های زیرپوستی


مشکلات پوستی از شایع ترین بیماری ها هستند که اگر درمان نشوند، می توانند زیبایی و حتی سلامت فرد را تحت تاثیر قرار دهند مانند: جوش های زیرپوستی. می توان با برخی نسخه های خانگی از بروز آن ها جلوگیری کرد.

روغن کرچک

روغن کرچک خاصیت آنتی باکتریال دارد و میزان چربی که پوست ترشح می کند را کنترل خواهد کرد .به آرامی روغن را روی پوست ماساژ دهید تا جذب پوست شود. می توانید ترکیب نصف روغن کرچک و زیتون را استفاده کنید یا یک خمیر نرم با جوش شیرین و روغن کرچک درست کنید و صورت را به خوبی لایه برداری کنید و بعد از ۱۰ دقیقه بشویید.

عسل

استفاده از عسل طبیعی روی پوست تاثیر زیادی دارد. به این منظور هر روز عسل را روی پوست بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه بماند. می توانید یک لایه بردار فوق العاده با عسل و جوپرک درست کنید و پوست را ماساژ دهید.

آرد ذرت و سرکه ی سیب

نشاسته ی ذرت به عنوان یک جاذب چربی پوست عمل کرده و سرکه ی سیب هم مانند یک قابض عمل می کند. خمیر را با سه قاشق چای خوری آرد ذرت و یک قاشق چای خوری سرکه ی سیب مخلوط کنید، آن را روی صورت بگذارید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

پودر پوست انار

انار و پوست آن خاصیت ضدآکنه دارد و ویتامین c و خواص آنتی اکسیدانی آن، یک درمان فوق العاده برای جوش است. پوست انار را خشک و پودر کنید و با کمی گلاب یا آب لیمو یک ترکیب خمیری درست کنید و روی پوست بگذارید و ۱۵ دقیقه بشویید.

اسکراب لیمو و شکر

ترکیب لیمو و شکر یک لایه بردار موثر برای نرمی پوست است. کافی است یک قاشق چای خوری شکر دانه درشت و نصف لیمو ترش و یک قاشق چای خوری روغن زیتون را مخلوط کنید، روی صورت بمالید، صورت را به آرامی با این ترکیب ماساژ دهید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

منبع: بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هجده − 11 =