گیاهان مفید برای دیابتی ها
گیاهان مفید برای دیابتی ها

گیاهان مفید برای دیابتی ها


 

از زمان قدیم، گیاهان متفاوتی برای درمان بیماری دیابت استفاده می شده که از نظر علمی نیز تاثیر آنها ثابت شده است. در ادامه به تعدادی از مهم ترین این گیاهان اشاره شده است.

آلوئه ورا

آلوئه ورا به عنوان گیاه شفابخش شناخته شده است. شیره خشک شده و ژلی که از قسمت داخل برگ ها به دست می آید در کاهش میزان گلوکز خون بسیارموثر است.

دارچین

این ادویه دسترسی سلول های چربی را به انسولین آسان تر می کند و تنبدیل گلوکز به انرژی را چند برابر افزایش می دهد. علاوه براین، دارچین مانع ایجاد رادیکال های آزاد خطرناک می شود.

پیاز 

این گیاه تاثیر قابل ملاحظه ای در کاهش قندخون دارد. پیاز روی سوخت و ساز گلوکز در کبد تاثیر می گذارد و باعث افزایش ترشح انسولین می شود.

سیر 

این گیاه بهترین درمان برای کاهش مستقیم قندخون، بازسازی سلول های لوزالمعده و تحرک آن برای تولید انسولین است.

برگ های انبه 

برگ های انبه درمان موثری برای بیماری دیابت هستند. کافی است برگ های انبه را ۲۴ ساعت در آب خیس کنید. سپس برگ ها را بفشارید و آب به دست آمده را بنوشید یا برگ های انبه را خشک و سپس آسیاب کنید و روزی ۲ بار با آب مصرف کنید. این دو روش عوارض دیابت را از بین می برد.

قره قاط

این میوه اختلالات پر خطر دیابت مانند آسیب های چشمی و آب مروارید را کاهش می دهد.

اسفرزه 

این گیاه خاصیت کاهش دهنده کلسترول و قندخون را دارد. فیبر بالای موجود در آن، یبوست را از بین می برد و با کاهش کلسترول، خطر بیماری قلبی را نیز کاهش می دهد.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

پنج − دو =