۸ خاصیت شگفت انگیز به برای بدن
۸ خاصیت شگفت انگیز به برای بدن

۸ خاصیت شگفت انگیز میوه به برای بدن


 

میوه به : اگر به دنبال یک میوه با طعمی متفاوت و سرشار از ویتامین های مختلف هستید ما «میوه به» را به شما پیشنهاد میکنیم.

برخی از مزایای به برای سلامتی شامل توانایی آن برای کمک به پیشگیری از سرطان، کمک در کاهش وزن، بهبود سلامت گوارش، کاهش کلسترول خون، بهبود و تقویت سیستم ایمنی، پیشگیری از بیماری های معدی روده ای، تسکین التهاب، افزایش سلامت پوست، کاهش فشار خون، پیشگیری از واکنش های آلرژیک و تحریک جریان خون در سیستم قلبی عروقی است.

میوه به چیست؟

به یک میوه غیر عادی است که ارتباط بسیار نزدیکی به سیب و گلابی دارد. نام علمی آن Cydonia oblonga می باشد و تنها عضو از خانواده Cydonia محسوب می شود. درخت به نسبتاً کوچک است، این در حالیست که میوه ارزشمند آن معمولاً رنگ زرد مایل به طلایی دارد و در برخی از موارد به شکل گلابی است. ارزش این میوه به عنوان یک ماده غذایی به زمان های بسیار قبل باز می گردد.

به بومی نواحی اوراسیایی همچون ازبکستان، ارمنستان، ترکیه، مجارستان، مقدونیه و نواحی نزدیک به این هاست. از لحاظ تاریخی این میوه بیشتر از آنچه که افراد انتظار دارند نقش داشته است.

برخی از محققان بر این باورند که به هنگام استفاده از واژه سیب در منابع و مراجع تاریخی، منظور همان به بوده است. شما می توانید به را در مرباها، ژله ها و پودینگ ها مورد استفاده قرار دهید یا آن را همانند گلابی در صبحانه یا سایر وعده های غذایی به کار ببرید.

کشورهای مختلف به را به شیوه های متفاوتی مورد استفاده قرار می دهند. با اینحال مزایای واقعی به زمانی آشکار می شود که آن را به صورت تازه و با پوست مصرف کنید زیرا این ماده سرشار از مواد مغذی همچون ویتامین ها، مواد معدنی، ترکیبات فنولی، آنتی اکسیدان ها و فیبر غذایی است.

ارزش تغذیه ای به:

بِه علاوه بر اینکه میوه خوشمزه ای است، دارای ارزش تغذیه ای نیز هست. این میوه منبع غنی از ویتامین C، روی، پتاسیم، مس، آهن و فیبر غذایی است. این میوه همچنین منبع غنی از ترکیبات آلی خاص همچون کاتچین، اپی کاتچین، لیمونن، انواع مختلفی از مواد مغذی گیاهی است.

۸ خاصیت شگفت انگیز بِه:

پیشگیری از سرطان:

سرطان یکی از شایع ترین بیماری های این عصر است. به همین خاطر هر چیزی که بتواند خطر ابتلا به این شرایط را کاهش دهد در میان افراد محبوب خواهد بود. سطح بالای آنتی اکسیدان هایی همچون فنولیک و مواد مغذی گیاهی در به برای خنثی کردن یا از بین بردن رادیکال های آزاد در بدن بسیار موثر هستند.

همانطور که می دانید رادیکال های آزاد محصولات فرعی بسیار خطرناک از متابولیسم سلولی هستند که باعث از بین رفتن سلول های سالم یا تغییر در آنها می شوند. ترکیبات آنتی اکسیدانی موجود در به می تواند خطر ابتلا به انواع مختلفی از سرطان ها را کاهش دهد.

خواص به برای کاهش وزن:

یکی از بهترین روش ها برای کاهش وزن، بهبود سیستم گوارش است. این موضوع می تواند اجابت مزاج را نیز بهبود ببخشد. به سرشار از فیبر غذایی است و سطح بالای آن به معنای بهبود سیستم رودی معده ای است. با بهبود سیستم گوارش می توان انرژی بیشتری کسب کرد و وزن اضافی را کم نمود.

درمان بیماری های معدی روده ای:

علی رغم عملکرد عمومی سیستم گوارش که فیبر غذایی باعث بهبود آن می شود، این گزینه می تواند از بروز بیماری های معدی روده ای همچون بیماری التهابی روده، سرطان های مختلف یا دیورتیکولیت پیشگیری نماید.

کاتچین و اپی کاتچین موجود در این میوه می تواند با برخی از سموم ایجاد کننده سرطان پیوند برقرار کند. به همین خاطر از اندام های مهم بدن محافظت می شود.

مراقبت از پوست:

سطح بالای آنتی اکسیدان ها و ویتامین های موجود در به برای حفظ سلامت پوست و جوانی آن بسیار ارزشمند است. آنتی اکسیدان ها اسیب وارد شده به خاطر رادیکال های آزاد را از بین می برند و همین امر می تواند ظاهر چین و چروک ها را کاهش دهد، لکه ها را از بین ببرد و به پوست کمک کند در برابر اشعه ماوراء بنفش مبارزه نماید.

تنظیم فشار خون:

پتاسیم یکی از مهم ترین مواد معدنی در بدن انسان است زیرا برای حفظ تعادل فشار خون و تسهیل انتقال مایعات در سلول های بدن ضروری است. پتاسیم می تواند رگ های خونی و شریان ها را شل کند و از فشار وارد شده به سیستم قلبی عروقی بکاهد.

همین امر باعث می شود خطر توسعه شرایطی همچون آترواسکلروزیس کاهش پیدا کند. در چنین شرایط خطر ابتلا به بیماری های عروق کرونری، حملات قلبی و سکته کمتر می شود.

واکنش های آلرژیک:

به معمولاً به خاطر توانایی آن برای کنترل واکنش های آلرژیک مورد تحسین افراد قرار می گیرد. زمانی که این ماده به صورت ژل بر روی پوست اعمال می شود می تواند درماتیت آتوپیک و سایر شرایط پوستی مشابه را بهتر کند. سطح بالای ویتامین c در این ماده می تواند به کنترل التهاب و بهبود سلامت و ظاهر پوست کمک کند.

تقویت سیستم ایمنی بدن:

همانطور که قبل نیز بیان کردیم، به مقادیر زیادی آنتی اکسیدان دارد اما ویتامین های دیگری همچون ویتامین C و E نیز در آن یافت می شود که می تواند سیستم ایمنی بدن را به شیوه های مختلف تقویت کند.

به عنوان مثال ویتامین C سیستم ایمنی بدن را برای افزایش گلبول های سفید تحریک می کند. همانطور که می دانید گلبول های سفید با پاتوژن ها، ویروس ها و باکتری های موجود در بدن مبارزه می کنند.

جریان خون و سلامت بدن:

به غنی از آهن، مس و روی است. این مواد معدنی به همراه سایر عناصر، برای تولید گلبول های قرمز خون ضروری هستند. زمانی که تولید گلبول های قرمز خون بالاست، جریان آن نیز در اطراف بدن بیشتر می شود.

این موضوع بدین معناست که اکسیژن در سرتاسر بدن حمل می شود. همین امر موجب می گردد جریان خون به پوست و پوست سر افزایش پیدا کند.

عوارض احتمالی میوه بِه:

شواهد قطعی در مورد عوارض جانبی به وجود ندارد. به نطر می رسد می توان این میوه را به هر نوع رژیم غذایی اضافه کرد. با اینحال دانه های به حاوی سیانید هستند و خوردن بیش از حد آن می تواند دردسرساز شود. سایر مطالعات علمی در حال انجام است و مزایا و معایب این میوه خوشمزه در حال بررسی است.

منبع: طب شیعه


 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

19 − هجده =