آرامش اعصاب با خوراکی ها در طب سنتی
آرامش اعصاب با خوراکی ها در طب سنتی

آرامش اعصاب با خوراکی ها در طب سنتی


آرامش اعصاب : سیستم عصبی بدن انسان یکی از مهم ترین بخش هاست که تمام فعالیت های فیزیولوژیکی بدن را تنظیم می کند. اگر سیستم عصبی، عملکردی درست و مناسب داشته باشد، سایر قسمت های بدن نیز هماهنگ عمل می کنند و اگر این سیستم به هر دلیل دچار نقص شود، دیگر قسمت ها نیز دچار مشکل می شوند. برای عملکرد درست سیستم عصبی، آرامش جسم و روح لازم است. یکی از بهترین و طبیعی ترین راه ها برای داشتن آرامش اعصاب، استفاده از مواد غذایی آرامش دهنده است.

سنبل الطیب

سنبل الطیب یک آرامبخش طبیعی شناخته شده است که اضطراب را کاهش می دهد و خلق و خو را بهبود می بخشد. این گیاه اغلب برای افرادی که به دلیل استرس و فشار روحی دچار بی خوابی می شوند، تجویز شده و باعث ایجاد آرامش می شود. شما می توانید با مشورت پزشک طب سنتی، روزانه یک فنجان دمنوش سنبل الطیب بنوشید.

عسل

عسل دارای اسید آمینه تریپتوفان فراوانی است که به کاهش اضطراب کمک می کند و باعث ایجاد آرامش در سیستم عصبی می شود. این ماده ی مغذی همچنین سرشار از پتاسیم است که اثر آرام بخشی بر مغز و بدن دارد، بنابراین اگر می خواهید طی روز اعصابی راحت داشته باشید، در وعده ی صبحانه ی خود کمی عسل میل کنید.

شیر گرم

شیر گرم غنی از تریپتوفان است که در بدن به سروتونین تبدیل می شود و احساس خوشایندی را در شما ایجاد می کند تا با آرامش به خواب بروید. اگر استرس و اضطراب دارید و می خواهید به سرعت آرام شوید، یک لیوان شیر گرم بنوشید تا کلسیم موجود در آن به شما آرامش ببخشد.( البته با عسل میل شود)

آرد جو دوسر

کربوهیدرات موجود در جو دوسر جذب تریپتوفان را افزایش می دهد . همچنین ویتامین B6 آن یک ویتامین ضداسترس محسوب می شود.جو دو سر ملاتونین دارد که باعث ایجاد آرامش می شود و به شما کمک می کند تا به راحتی به خواب بروید.

منبع: بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

10 + 3 =