آیا به شام نیاز داریم یا نه؟
آیا به شام نیاز داریم یا نه؟

آیا به شام نیاز داریم یا نه؟

دکتر خیراندیش


الان کسی که می خواهد رژیم بگیرد شام را حذف و ناهار را زیاد می خورد، کسی که شام را ترک می کند چروک به صورتش می افتد و پیری زودرس می آورد چون شام نقش سلول سازی دارد نگویید در عوض ناهار را مفصل می خورم.

وقتی غذا نمی خوریم و می خوابیم حرارت در بدن جمع می شود و چون غذایی نیست از رطوبت غریزی بدن خرج می کند و خشکی و سردی ایجاد می کند و فرد، لاغر و ضعیف می شود.

وقتی انسان می خوابد قوای نفسانی به طرف داخل کشیده و سطح بدن سرد می شود و قدرت هضم بالا می رود، پس انسان به شام نیاز دارد و رژیم های حذف شام، اشتباه است.

یکی را دیدم گفتم تو سی و پنج ساله هستی؟ گفت نه من بیست و پنج ساله هستم. گفتم پس چرا اینقدر چروکیده شده ای؟ گفت همان رژیم ” شامت را به دشمنت بده” را اجرا کردم، این طور شدم.

دو وعده غذا کفایت می کند، یکی صبحانه که وقت آن بین ساعت هشت تا ده صبح است و باید گرمی و سنگین باشد و دیگری شام که باید سر شب و سه و نیم ساعت قبل از خواب باشد و باید گرمی سبک باشد.

ناهار سوداساز ترین وعده غذایی

انگلیسی ها آمدند در ایران ناهار را جا انداختند؛ ناهار سوداساز ترین وعده غذایی ماست، در طب سنتی _ اسلامی دو وعده صبحانه و شام تعریف می شود و ناهار هیچ جایگاهی ندارد. در زمان ظهر شما نیاز به انرژی برای کار روزانه خود دارید ولی با صرف غذا حجم بیشتری از خون راهی معده می شود تا عمل هضم درست انجام شود و این باعث می شود که خون لازم به مغز و سایر اندام ها به اندازه کافی نرسد و بدن دچار ضعف، سستی و خواب آلودگی شود.

اگر وعده غذایی کمتر باشد هضم، بیشتر می شود و با آرامش بیشتری می خوابید و خوابتون هم عمیق تر و کیفیت استراحت بیشتر می شود و زودتر بیدار می شوید و در نتیجه، روز سرحال ترید.

 

منبع: کتاب مزاج شناسی و نسخه های دکتر خیراندیش


 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

10 + دوازده =