این برگ و پوست های مقوی را دور نریزید
این برگ و پوست های مقوی را دور نریزید

این برگ و پوست های مقوی را دور نریزید


 

خیلی از ما زمانی که می خواهیم از میوه ها و سبزیجات استفاده کنیم، از روی ناآگاهی یا طبق عادت، پوست یا برگ آن ها رامی گیریم و دور می ریزیم، در حالی که نمی دانیم همین پوست و برگ ها می تواند مقدار زیادی ویتامین و مواد معدنی داشته باشد که گاهی این میزان حتی بیشتر از مقداری است که در بخش های مورد استفاده خود میوه و سبزی موجود دارد.

برگ چغندر

پیشنهاد می کنیم در این روزهای پاییزی خوردن چغندر و البته برگ های آن را فراموش نکنید. برگ های این گیاه قرمز رنگ سرشار از فولات، بتاکاروتن و آنتی اکسیدان است و مصرف آن روی پوست، مجاری ادراری و کیسه ی صفرا تاثیرات مثبتی دارد. پس این بار برگ های چغندر را دور نریزید، آن ها بشویید و در تهیه ی انواع سالاد و سوپ استفاده کنید.

برگ ها و پوست هویج

معمولا همه ی ما هنگام مصرف هویج، پوست آن را می تراشیم، اما باید بدانید این کار اشتباه است. پوست هویج خواص مفیدی دارد که می تواند در سلامت شما تاثیر گذار باشد.برگ های هویج سرشار از کلروفیل است. کلروفیل منبع غنی از منیزیم است که فشارخون را تنظیم کرده و به قوی شدن استخوان ها و عضلات کمک می کند. پتاسیم و ویتامین K موجود در برگ هویج نیز برای بدن مفید است.

برگ بروکلی

کلم بروکلی سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین ها E,A,C کلسیم، منیزیم است، اما یکی از قسمت های مهم این سبزی که معمولا استفاده نمی شود برگ های سبز آن است. در هر ۳۰ گرم برگ های این گیاه، ۹۰ در صد ویتامین A مورد نیاز روزانه ی بدن قرار دارد. از نظر ویتامین C هم هر ۳۰ گرم بروکلی ۴۳ در صد از نیاز روزانه بدن را تأمین می کند . پیشنهاد می کنیم برگ بروکلی را در سالادهای خود استفاده کنید.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 × 2 =