با معجون های طبیعت چاق شوید
با معجون های طبیعت چاق شوید

با معجون های طبیعت چاق شوید


 

راهکارهای طب سنتی برای چاق شدن:

معجون میوه های فصل

میوه ها اگر به شکل معجون و همراه مواد دیگر مصرف شوند، گزینه های خوبی برای افزایش وزن هستند، معجون های میوه ای به چاق شدن کمک می کنند  به خصوص اگر حاوی شیر باشند، زیرا میزان کالری آن افزایش می یابد.

برای تهیه معجون میوه ای یک فنجان شیر کامل، یک قاشق مرباخوری پودر پسته، یک دوم فنجان میوه های تازه ی فصل و یک فنجان بستنی وانیلی را داخل مخلوط کن بریزید و میل کنید.

کنجد و شیره ی انگور

ترکیب کنجد و شیره انگور، معجونی مقوی و مناسب برای وعده ی صبحانه است. کنجد ارزش غذایی بالایی دارد و در کنار شیره ی انگور، معجونی تمام عیار می شود؛ البته نباید در مصرف آن زیاده روی کنید.

مقداری کنجد را روی حرارت ملایم تفت بدهید تا خامی آن گرفته شود. وقتی بوی کنجد بلند شد، آن را از روی حرارت بردارید و پودر کنید. مقداری را که می خواهید استفاده کنید کنار گذاشته، بقیه را داخل شیشه بریزید و داخل یخچال بگذارید. سپس شیره ی انگور را روی کنجد بریزید و هم بزنید. این معجون را گرم بنوشید و به هر میزان که میل دارید درست کنید، اگر بیشتر از چند روز آن را نگه دارید، دیگر طعم اولیه را نخواهد داشت.

جوانه های مغذی

معجون جوانه ها به دلیل داشتن جوانه ی جو و گندم، بسیار مغذی و برای رشد کودکان مفید است. همچنین اگر گرم باشد یک خواب آور طبیعی محسوب می شود. چهار لیوان شیر تازه، یک قاشق چای خوری پودر جوانه ی جو، یک قاشق چای خوری پودر جوانه ی جو، یک قاشق سوپ خوری عسل و یک قاشق چای خوری پودر جوانه ی گندم را در همزن بریزید تا به شکل خامه درآید. روزانه هر مقدار که خواستید از این معجون میل کنید.

گلاب و پسته

گلاب، نشاط آور و مفرح است و پسته و بادام نیز خاصیت چاق کنندگی دارند، بنابراین می توان از آن ها معجونی مغذی تهیه کرد. مصرف این نوشیدنی چاق کننده در هندوستان رواج دارد. ابتدا دو لیوان شیر را بجوشانید و بعد یک قاشق سوپ خوری عسل، یک قاشق مرباخوری بادام و یک قاشق مرباخوری پسته ی خلال شده داخل آن بریزید و بعد از حل شدن، چهار قاشق سوپ خوری گلاب به آن اضافه کنید و هم بزنید . بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه، آن را از روی اجاق گاز بردارید و برای خنک شدن درون یخچال بگذارید تا سرد شود سپس میل کنید.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

سه × 2 =