با پوست تان آشتی کنید
با پوست تان آشتی کنید

با پوست تان آشتی کنید


پوست یکی از مهم ترین اعضای بدن است که مانند یک سد دفاعی مانع ورود میکروب ها، ویروس ها، قارچ ها و سموم به درون بدن می شود و از دفع آب بدن به خارج پیشگیری می کند. اگر دلتان می خواهد پوست خوبی داشته باشید سری به داروخانه طبیعت بزنید و از نسخه های درمانی آن استفاده کنید.

ماسک بابونه را امتحان کنید

ماسک بابونه ضدالتهاب و روشن کننده ی پوست است. به این منظور، یک قاشق غذاخوری پودر گل بابونه را در یک لیوان آب جوش دم کنید تا حالت لوسیون پیدا کند. هر روز این محلول را با پنبه روی جوش ها بمالید.

آش گشنیز

اگر جزو افرادی هستید که با شروع فصل بهار، پوست صورت و بدنتان جوش می ریزد، اولین پیشنهاد این است که حجم غذا و شیرینی مصرفی خود را کم کنید. همچنین یک روز در هفته، بع از وعده ی صبحانه به عنوان میان وعده ، ناهار و شام، آش گشنیز بخورید. آش گشنیز شامل کمی سبزی آش، برنج و حبوبات است و مرغ و گوشت ندارد. مصرف انواع مرکبات و میوه هایی با طبع سرد مانند آلبالو ، توت فرنگی، لیموترش، سیب، هندوانه، گلابی و گریپ فروت هم توصیه می شود.

یک مرطوب کننده قوی بسازید

یک قاشق غذاخوری عسل، یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل، یک قاشق چای خوری آبلیمو را به خوبی با هم مخلوط کنید، سپس به پوست صورت خود بمالید و بگذارید ۳۰ دقیقه روی پوستتان بماند؛ سپس صورتتان را با آب گرم بشوئید. این ترکیب یک مرطوب کننده ی عمیق برای پوست است.

روغن زیتون نرم کننده ی طبیعی

ماسک روغن زیتون و تخم مرغ یکی از بهترین کرم های گیاهی برای افرادی است که پوست های بسیار خشک دارند و با لمس کردن پوست آن ها، زبری و خشونت زیادی احساس می شود. به این منظور، یک قاشق چای خوری روغن زیتون را با یک زرده ی تخم مرغ مخلوط کنید و آن را به مدت ۳۰ دقیقه روی صورت و دست های خود ماسک کنید. سپس آن را با کمک آب ولرم بشویید و برای شست و شوی صورت از شیر استفاده کنید.

پاکسازی پوست با بخور گیاهی

پاکسازی پوست صورت دراول هر فصل، به زیبایی و حفظ شادابی پوست شما کمک می کند. یکی از بهترین روش های پاکسازی پوست، استفاده از بخور ساده یا همراه با عصاره های گیاهانی است که باعث دفع آلودگی ها، چربی ها و سلول های شاخی از سطح پوست و خون رسانی بهتر به پوست می شوند. درمانگران طب سنتی برای داشتن پوستی شاداب و جوان، استفاده از بخورهای گیاهی را دو تا سه بار در هفته توصیه می کنند. بخور گیاهان دارویی مانند آویشن، اسطوخودوس، رازیانه، رزماری، نعناع کوهی، بومادران و گزنه برای افزایش نشاط، شادابی و جوان سازی پوست به ویژه در خانم ها بسیار مفید است.

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

2 × 4 =