به 7 دلیل سیب بخورید
به ۷ دلیل سیب بخورید

به ۷ دلیل سیب بخورید


به ۷ دلیل سیب بخورید

داشتن دندان های سفیدتر و سالم تر

تردیدی نیست که سیب هیچ وقت نمی تواند جایگزین مسواک شود اما گاز زدن و جویدن سیب، تولید بزاق در دهان را تحریک می کند. در این حالت، سطح باکتری ها در دهان کمتر می شود و شانس پوسیدگی دندان ها نیز کاهش می یابد.

ضد بیماری  پارکینسون

تحقیقات نشان داده اند که خوردن میوه هایی مانند سیب و انواع موادغذایی سرشار از فیبر، از بدن در مقابل ابتلا به بیماری پارکینسون محافظت می کند. دانشمندان، این تاثیر مهم را به توانایی آنتی اکسیدان های موجود در سیب در مقابله با رادیکال های آزاد در بدن، مرتبط دانسته اند.

کاهش ابتلا به سرطان ها

دانشمندان انجمن تحقیقات سرطان آمریکا معتقدند که مصرف سیب و آب طبیعی (به علت سرشار از فلاونول) می تواند خطر ابتلا به سرطان پانکراتیک را تا ۲۳درصد کاهش بدهد. محققان نیز چند ترکیب خاص، از جمله تری پنوئید، را در پوست سیب شناسایی کرده اند که علیه رشد سلول های سرطانی در کبد، کولون و پستان فعالیت می کنند. هم چنان تحقیقات دیگر هم حاکی از آن است که عصاره گرفته شده از سیب می تواند تومورهای سرطان پستان را از نظر تعداد و اندازه کاهش بدهد و هم چنین رژیم غذایی سرشار از فیبر را برای کاهش خطر ابتلا به سرطان کولورکتال توصیه می کنند.

کاهش خطر ابتلا به دیابت

خانم هایی که روزانه حداقل یک عدد سیب با یک لیوان آب سیب طبیعی می خورند، شانس ابتلا به بیماری دیابت نوع ۲ را ۲۸درصد کاهش می دهند. این میوه سرشار از فیبر محلول است و این ماده غذایی از به وجود آمدن نوسانات در سطح قند خون جلوگیری می کند.

کاهش کلسترول خون

یکی از ویژگی های فیبر محلولی که در سیب و آب طبیعی آن وجود دارد، این است که به چربی های موجود در روده متصل می شود. این حالت، سطح کلسترول خون را پایین می آورد و برای سلامت مفید است.

داشتن قلب سالم تر

افزایش مصرف فیبر محلول را با کم کردن میزان تجمع پلاک های کلسترول در شریان های بدن مرتبط دانسته اند. به علاوه، ترکیب فنولی موجود در پوست سیب هم به ترکیبات کلسترول اجازه نمی دهد تا در دیواره شریان ها به حالت جامد تبدیل شوند. تجمع همین ترکیبات و پلاک های مخرب در شریان ها، جریان خون به سمت قلب را ضعیف می کند و در نهایت باعث ابتلا به بیماری عروق کرونر می شود.

جلوگیری از ایجاد سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا زمانی تشکیل می شود که میزان کلسترول در صفرا از وضعیت طبیعی بالاتر می رود، دیگر نمی تواند در حالت مایع باقی بماند و در نهایت به حالت جامد درمی آید. این مشکل، به طور خاص، در افراد چاق شایع است. پزشکان برای جلوگیری از تشکیل سنگ کیسه صفرا، رژیم غذایی سرشار از فیبر را توصیه می کنند، چون هم به کنترل وزن و هم به کنترل سطح کلسترول کمک می کند.

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 × پنج =