تدابیر رفع چربی خون از نگاه طب سنتی
تدابیر رفع چربی خون از نگاه طب سنتی

تدابیر رفع چربی خون از نگاه طب سنتی


 

یکی از بهترین دستورالعمل ها و تدابیر برای رفع چربی خون، ورزش کردن و پرهیز از مصرف غذاهای سرخ کردنی (بخصوص مصرف ته دیگ) و چرب است. کسانی که تری گلیسیرید خونشان بالا است معمولا معده های نفاخی دارند و ترش می کنند، لذا باید معده هایشان را اصلاح کنند؛ برای اصلاح معده دارویی است به نام دواء بلغم که در رفع کلسترول و تری گلیسیرید اثر خوبی دارد و معجونی است از ترکیب تخم زنیان، سیاه دانه، آویشن و صمغی به اسم مصطکی، که همه را به نسبت مساوی پودر می کنند و با دو، سه یا چهار برابر عسل مخلوط می کنند و صبح و شب یا بعد از هر غذا به اندازه یک قاشق چای خوری می خورند که خودش هضم کننده فضولات است. بعضی ها به آن زنجبیل اضافه می کنند که موثرتر است.

در رفع کلسترول مداومت به استفاده از شوید در غذاها مفید است و حتی کسانیکه به دلیل چربی خون کف پاهایشان داغ می شود یا گزگز می کند، می توانند ۳-۲ تخم شوید پودر شده را در ۲-۱ شیشه آبغوره خانگی نجوشیده بی نمک مخلوط کنند و بعد از هر غذا نصف استکان از آن مصرف کنند. اگر بر این کار مداومت کنند، گزگز کردن پا آرام می شود و چربی پایین می آید، به شرطی که مشکل حاد معده نداشته باشند.

در افزایش تری گلیسیرید خون، دم کرده سماق باعث بهبودی هضم می شود، ورزش هم خیلی تاکید می شود، استفاده از سبزیجات مثل مرزه، ریحان و تخم گشنیز نیز با آبغوره می تواند موثر باشد، شربت آب عسل و لیموترش و همچنین، استفاده از کاسنی و شاه تره نیز می توانند کمک کننده باشد. طبعا تمام توصیه های فوق باید بسته به مزاج افراد مورد استفاده قرار گیرد تا عارضه سوئی ایجاد نگردد.

  1. زنجبیل (مزاج خیلی گرم و خشک): روزانه خوردن دو گرم زنجبیل به روش دمنوش رقیق، چربی خون را می کاهد و فشارخون را نقصان می دهد. (مصرف آن برای گرم مزاجان مضر بوده و بایستی با مصلح آن مصرف شود و زیاد خوردن زنجبیل مضر حلق است و باید آن را با عسل خورد.)
  2. دمنوش گل گاوزبان با پودر صندل و سنبل الطیب و بادرنجبویه، بجای چای سیاه بصورت نوبتی مصرف شود.
  3. رژیم آب و عسل، پاکسازی کننده صفرای خون و کم کننده چربی خون و برطرف کننده کیست تخمدان و فیبروم است.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

19 + شانزده =