توصیه های طب سنتی برای مراقبت از پوست
توصیه های طب سنتی برای مراقبت از پوست

توصیه های طب سنتی برای مراقبت از پوست


 

باید دانست که زیبایی و سلامت پوست بیش از هر چیز دیگری منوط به داشتن خونی سالم و کبدی فعال و سالم می باشد. برای داشتن خون سالم، باید از تغذیه سالم و طبیعی برخوردار بود و در صورت داشتن سوء هاضمه باید با گنجاندن گیاهانی نظیر جوزهندی، هل، بادرنجبویه، رازیانه، زنجبیل، دارچین، زردچوبه و فلفل و مانند آن، مبادرت به رفع آن کرد. باید دانست که حجامت عام با کم کردن غلظت خون و حجامت کبد با کم کردن چربی کبد به ترتیب بیشتریت نقش را در تصفیه خون و افزایش کارایی کبد را دارا هستند.

داشتن پوستی سالم با کمک طب سنتی

  • برای درمان لکه های پوستی می بایست بعد از صبحانه، ناهار و شام یک گرم پودر زنیان را با یک قاشق مرباخوری عسل میل نمود و یا یک گرم پودر زنیان را  روی غذا ریخته و همراه با آن مصرف نمایند.
  • برای درمان کک مک، لکه های پوستی و چین و چروک صورت باید روغن بادام تلخ را هر روز چند مرتبه به پوست مالید.
  • پاشیدن گلاب خالص بر پوست، موجب شفاف شدن پوست می شود. توصیه می شود که بعد از خروج از حمام، این کار انجام شود.
  • خوردن روزانه یک قاشق مرباخوری روغن کنجد تاثیر به سزایی در سلامت پوست دارد. در ضمن می توان از روغن کنجد به صورت مالشی هم استفاده کرد تا پوست شفاف شود.(باید توجه کرد که مصلح کنجد، عسل است لذا بهتر است که روغن کنجد به صورت مخلوط در عسل طبیعی مصرف شود.)
  • در میان گیاهان دارویی، دم کرده انواع بنفشه و پنیرک، پوست را زیبا و سالم می کند.(بنفشه و پنیرک برای زنان باردار منع مصرف دارد.)
  • گنجاندن کاهو در برنامه غذایی هفتگی مانع از ایجاد لکه های سیاه بر روی پوست دست می شود.

 

منبع:  بوعلی دارو


 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

11 − هفت =