جوان سازی پوست با گیاهان دارویی
جوان سازی پوست با گیاهان دارویی

جوان سازی پوست با گیاهان دارویی


 

پوستی شاداب با انار

انار میوه ای سرشار از ترکیبات آنتی اکسیدان و ویتامین C است و با حذف سلولهای مرده، پوستی صاف و جوان به شما می بخشد. ۲ قشق غذاخوری دانه ی انار، یک فنجان جوی دوسر، ۲ قاشق غذاخوری عسل و ۲ قاشق ماست رقیق را ترکیب کنید و ۱۵ دقیقه روی پوست صورت تان بگذارید. این ماسک برای پاکسازی پوست نیز مفید است.

خرمالو، ماسک فصل سرما

یکی از بهترین ماسک های زمستانی برای جوان سازی پوست، ماسک خرمالوست. برای تهیه این ماسک یک عدد خرمالوی نرم را پوره کرده و به آن کمی آرد جو اضافه کنید تا خمیری به دست آید، سپس آن را روی پوست تان پخش کنید. ۱۰ تا ۱۵ دقیقه این ماسک را روی پوست بگذارید، بعد از آن می توانید به کمک یک حوله ی نرم و آب گرم صورت تان را بشویید تا مواد به خوبی پاک شوند. ماسک خرمالو پوست تان را چندسال جوان می کند.

معجزه ی عسل و آب پرتقال

خواص درمانی عسل بسیار است و به عنوان یک ماده ی غذایی مفید کاربردهای فراوانی دارد. عسل  پوست خشک و خشن را به پوستی محکم، نرم و صاف تبدیل می کند. به این منظور باید آن را داخل یک ظرف در داخل آّ گرم قرار دهید، زمانی که عسل  رقیق شد و درجه حرارت آن برای پوست شمامناسب بود، آن را ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید.

همچنین می توانید یک قاشق غذاخوری عسل  را گرم کنید تا نرم شود، سپس با ۲ قاشق غذاخوری آب پرتقال مخلوط کنید، به پوست صورت تان بمالید و بعد از ۳۰ دقیقه، پوست خود را بشویید.

ماست،  لایه بردار پیری

ماست حاوی اسیدلاکتیک است و به عنوان یک لایه بردار طبیعی موجب کاهش چین و چروک پوست می شود. یک فنجان ماست را با چند قطره روغن بادام و یک قاشق عسل ترکیب کنید و ۲۰ تا ۳۰ دقیقه روی پوست تان قرار دهید. جالب است بدانید زنان هندی برای حفظ جوانی شان از ماسک ماست و زعفران استفاده می کنند. آن ها یک روز در میان، یک کاسه ی کوچک از ماست را با سر قاشق چای خوری زعفران مخلوط می کنند و ۳۰ دقیقه روی صورت شان می گذارند. درمانگران مکتب طب آیورودا بر این باورند که زعفران خاصیت ضد چروک دارد و استفاده مداوم از آن چهره را شاداب نگه می دارد.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

هفده + 8 =