خواص درمانی روغن های گیاهی
خواص درمانی روغن های گیاهی

خواص درمانی روغن های گیاهی



روغن های طبیعی باعث از بین رفتن سرطان های خفته، پیشگیری از سرطان های دستگاه گوارش، پروستات وسینه شده و به دلیل داشتن ویتامین  وسایر ویتامین ها، موجب شفافیت و لطافت پوست می شوند. پس پیشنهاد می کنیم برای حفظ سلامتی خود به توصیه های طب سنتی برای مصرف روغن های گیاهی به مقاله زیر توجه کنید:

روغن همیشه بهار

بهترین گزینه در فصل بهار و تابستان برای درمان حساسیت های پوستی، گزش حشرات، خشکی پوست و پیشگیری و درمان آفتاب سوختگی، استفاده از روغن ۱۰۰درصد طبیعی همیشه بهار است . روزانه دو تا سه نوبت روغن همیشه بهار را روی موضع مورد نظر ماساژ دهید.

روغن نعناع فلفلی

کسانی که در فصل بهار و تابستان دچار حساسیت های تنفسی می شوند، کافی است با کمی از روغن نعناع فلفلی بینی خود را چرب کنند و از هوای بهار لذت ببرند. کاربرد این روغن برای دردهای مفاصل نیز به شکل موضعی بسیار موثر است.

روغن زیره ی سبز

در فصل های گرم و نیمه گرم به دلیل این که بدن آب بیشتری از دست می دهد، کبودی و تیرگی پوست نمایان تر شده و موجب نگرانی افراد می شود. استفاده ی موضعی از روغن زیره برای درمان کبودی دور چشم و استفاده از روغن رازیانه برای رفع موهای زائد و همچنین روشن شدن پوست اثر قابل ملاحظه ای دارد.

روغن کنجد

کسانی که ازخشکی موهای خود یا کدر بودن آن ها رنج می برند، کافی است به مدت یک ماه،روزانه با روغن کنجد، موها و پوست سر خود را ماساژ داده و روز بعد بشویند.

روغن کرچک

این روغن به دلیل طعم بسیار مطبوع، آسان خورده می شود و بهترین گزینه برای درمان یبوست است.

روغن رزماری

کسانی که از کم پشتی یا ریزش مژه و ابرو رنج می برند، می توانند با استفاده ی موضعی و روزانه از این روغن، مژه و ابروی پرپشتی داشته و نگران ریزش آن نباشند.


منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

16 + 13 =