درمان بوی بد بدن با داروهای گیاهی
درمان بوی بد بدن با داروهای گیاهی

درمان بوی بد بدن با داروهای گیاهی


 

گیاهان دارویی بسیاری در کنترل تعریق بدن و رفع بدبویی ناشی از عرق زیاد پوست و رشد باکتری ها روی آن موثرند و علاوه بر خاصیت کاهش تعریق و اثر ضدعفونی کنندگی، دارای بوی خوش و مطبوع نیز بوده و به خوشبویی آن نیز کمک می کنند.

برگ مورد

پاشیدن پودر برگ تازه خشک شده ی برگ مورد و شست و شوی پوست با آب دم کرده ی غلیظ این گیاه را امتحان کنید. به دلیل دارابودن تانن فراوان و خاصیت قابض بودن غدد عرق، تعریق زیاد پوست را کنترل کرده و اسانس معطر آن باعث خوشبویی بدن می شود.

مریم گلی

از گیاه مریم گلی می توان به شکل جوشانده و همراه با گل ختمی و زوفا، شربت خوراکی تهیه و روزی دو مرتبه میل کرد تا در کاهش تعریق بدن اثر گذارد. همچنین پاشیدن پودر آن زیر بغل یا داخل کفش یا شست و شوی  موضع عرق با دم کرده ی غلیظ آن در رفع بدبویی و خوشبو کردن پوست موثر است.

برگ حنا

پودر برگ حنا به تنهایی یا  همراه با پودر برگ سدر یا جوش شیرین، با اثر خنک کنندگی پوست و کم کردن فعالیت غدد عرق به رفع  بدبویی پوست کمک می کند. می توان حنا را با جوشانده ی سماق یا سرکه خمیر کرده و به موضع عرق مالید، نیم ساعت بعد با آبغوره یا سرکه ی رقیق شده موضع را شست و شو دهید.

نعناع

استفاده از محلول دم کرده ی نعناع برای شست و شوی پوست بدن علاوه بر رفع بدبویی و کم کردن ترشح غدد عرق باعث خوشبو شدن بدن نیز می شود. همچنین استفاده ی خوراکی از بگ تازه ی نعناع یا عرق آن در رفع بدبویی دهان بسیار موثر است.

گل سرخ

گذاشتن گلبرگ های تازه ی گل سرخ روی موضع عرق یا شست و شوی بدن با گلاب یا پاشیدن پودر گل سرخ زیر بغل و داخل کفش از دیگر روش های سنتی درمان تعریق محسوب می شود.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیست − هجده =