درمان سوء هاضمه با گیاهان دارویی
درمان سوء هاضمه با گیاهان دارویی

درمان سوء هاضمه با گیاهان دارویی


 

آلوئه ورا

این گیاه، درمانگر خوبی برای بسیاری از بیماری هاست. متخصصان طب سنتی برای درمان زخم معده، سندروم روده ی تحریک پذیر، بیماری کرون، ورم مخاط روده ی بزرگ و پیشگیری از عفونت های قارچی و انگلی، تخفیف یبوست و کاهش رفلاکس معده، آلوئه ورا را تجویز می کنند. بهترین روش استفاده نیز مصرف خام آن بدون هیچ نگهدارنده ی ترکیبی است.

سرکه سیب

این سرکه از سیب تخمیر شده به دست می آید و جایگزین خوبی برای سرکه ی سفید در بسیاری از غذاهاست. مصرف این سرکه، آنزیم ها، پروبیوتیک ها و آمینواسیدهای مفیدی به غذا وارد می کند که سوزش معده را آرام، سیستم لنفاوی را تحریک و به تقویت سیستم ایمنی کمک می کند.

رازیانه

خاصیت درمانی این گیاه از قدیم شناخته شده است. رازیانه حاوی ماده ای به نام آنتول است که در تحریک ترشحات معده و دستگاه گوارش نقش دارد، به همین دلیل از ترکیبات اصلی داروهای مربوط به سوء هاضمه است. رازیانه همچنین حاوی اسیداسپارتیک است که به عنوان یک ماده ی ضد نفخ عمل می کند. شما میتوانید بعد از هر وعده غذا، دانه های رازیانه را بجوید یا آن را دم کنید و بنوشید.

نعناع

نعناع گیاهی است که برای مشکلات گوارشی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. نعناع سوء هاضمه، سوزش سردل، نفخ، درد معده و دستگاه گوارش را از بین می برد.همچنین این گیاه مفید، اشتها را تحریک می کند و در درامان حالت تهوع و سردرد موثر است.

زنجبیل

زنجبیل برای درمان تمام اختلالات هضم مورد استفاده قرارمی گیرد. جینگرول موجود در زنجبیل طعم گرم و تند این چاشنی را ایجاد می کند و خواص تحریک کننده و درمانی دارد. این چاشنی با بهبود عملکرد آنزیم گوارشی به بهبود عملکرد سیستم هاضمه ی بدن کمک می کند.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

سیزده − ده =