درمان عفونت ادراری در طب سنتی
درمان عفونت ادراری در طب سنتی

درمان عفونت ادراری در طب سنتی


عفونت در دستگاه ادراری به دلیل وجود باکتری ها ایجاد می شود. برای کاهش علائم این بیماری و پیشگیری از آن باید مصرف برخی از مواد غذایی را کاهش دهید که به معرفی تعدادی از آنها می پردازیم:

غذاهای تند

اگر دچار عفونت ادراری شده اید، از مصرف غذاهای حاوی ادویه های تند مانند کاری، فلفل، سوسیس و کالباس و .. بپرهیزید. این مواد غذایی و ادویه ها مانند مرکبات باعث تحریک مثانه شده  و  phاسیدی بدن را افزایش می دهند . در نتیجه محیطی مناسب و ایده آل برای رشد باکتری ها فراهم می شود.

گوشت قرمز

غذاهای تهیه شده از گوشت قرمز یا گوشت های کباب شده، بخشی از غذاهای ممنوع در زمان بروز عفونت ادراری هستند،زیرا اسید بدن را افزایش می دهند و محیطی مناسب برای تغذیه و تکثیر باکتری ها فراهم می کنند. بهتر است به جای گوشت قرمز از گوشت های سفید یا ماهی استفاده کنید.

میوه های ترش

مصرف آب پرتقال ، گریپ فروت، لیمو ترش و آناناس طبیعی باعث تحریک مجاری ادراری شده و احتمال التهاب مثانه را بالا می برند، در نتیجه به دفع ادرار و کاهش باکتری های مضر بدن کمک کرده و عوارض ناخوشایند آن  را پایین می آورند.

کافئین

کافئین یک ماده ی محرک است که باعث افزایش سرعت جریان خون به سمت مناطق مبتلا به عفونت می شود. در زمان ابتلا به انواع عفونت باید از مصرف قهوه، چای، نوشابه ها و آب میوه های صنعتی پرهیز شود و مصرف آب و آب میوه های طبیعی را افزایش داد که خاصیت دیورتیک دارند و به دفع عفونت کمک می کنند.

نکته مهم

مصرف حبوبات، سبزیجات به خصوص سیب زمینی، سیر و پیاز، میوه های خشک، آب میوه های طبیعی مانند آب زغال اخته، محصولات لبنی کم چرب و روغن زیتون برای درمان عفونت ادراری یا پیشگیری از ابتلا موثر است

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

15 + پنج =