درمان نفخ شکم با روغن های گیاهی
درمان نفخ شکم با روغن های گیاهی

درمان نفخ شکم با روغن های گیاهی


وقتی غذای هضم نشده در روده باقی بماند و تخمیر شود موجب ایجاد نفخ می شود. این عارضه مشکل بسیاری از افراد است، اما می توانید با روغن های گیاهی آن را درمان کنید.

روغن های درمانی

روغن نعناع

روغن نعناع درمانی مهجزه آسا برای انواع مشکلات گوارشی به خصوص نفخ معده است، زیرا اوژنول و تیمول  موجود در آن تعادل بین فلور روده و دهان را حفظ می کند و باعث کاهش تخمیر مواد غذای هضم نشده می شود. این روغن سندروم روده ی تحریک پذیر، سوء هاضمه، بیماری های کیسه ی صفرا، اسهال، اختلالات روده و گرفتگی های قاعدگی را درمان می کند.

شما می توانید پنج قطره روغن نعناع را با یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یا روغن بادام مخلوط کرده و آن را روی قسمت پایین شکم و کمر ماساژ دهید تا درد ناشی از نفخ را از بین ببرد.

روغن زنجبیل

روغن زنجبیل ضدباکتری و ضدالتهاب است و نفخ، درد شکم، مشکلات گوارشی و گرفتگی های عضلات را از بین می برد.شما می توانید به منظور کاهش نفخ، چند قطره عصاره ی زنجبیل را با آب استفاده کنید یا روغن آن را روی شکم تان ماساژ دهید.

روغن زیره

روغن زیره، گرفتگی عضلات، درد شکم و علائم یبوست و اسهال را کاهش می دهد. شما می توانید روغن را روی شکم تان ماساژ دهید. بهترین زمان ممکن برای این کار شب است، زیرا این روغن می تواند با نورخورشید تداخل ایجاد کرده و سبب بروز عوارضی شود. اگر شما باردار هستید از اسانس زیره استفاده نکنید.

روغن بابونه

روغن بابونه در کاهش التهاب روده ها و تسکین درد معده موثر است. روغن بابونه را به طور مستقیم روی پوست ماساژ دهید تا نفخ را کاهش دهد.

روغن سرو کوهی

روغن سرو کوهی حاوی پلی فنل  و آنتی اکسیدان هاست و به از بین بردن رادیکال های آزاد بدن کمک می کند. همچنین با حذف مایعات اضافی از سیستم بدن شما، نفخ را کاهش می دهد و سلامت دستگاه گوارش را بهبود می بخشد. شما می توانید این روغن را با یک روغن را با یک روغن حامل رقیق کنید و روی شکم خود ماساژ دهید یا آن را به شکل خوراکی مصرف کنید.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

دوازده − چهار =