درمان های سنتی برای مسمومیت غذایی
درمان های سنتی برای مسمومیت غذایی

درمان های سنتی برای مسمومیت غذایی


 

آویشن: یکی از مشهورترین گیاهان برای رفع سوء هاضمه و مسمومیت غذایی، آویشن است. یک قاشق چای خوری آویشن را با یک فنجان آب و یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و بنوشید. اگر معده درد شدیدی داشتید، نصف قاشق غذاخوری آویشن را با مقداری آب بجوشانید سپس از صافی عبور دهید، با نصف قاشق غذاخوری دارچین دم کنید و بنوشید.

زنجبیل: در طب سنتی مصرف زنجبیل برای مسمومیت ناشی از خوردن میوه های تازه اما آلوده توصیه شده است. آثار ضدباکتری و ضد انگلی آن نیز در طب رایج به اثبات رسیده است. برای کاهش تهوع ناشی از مسمومیت می توان روزی سه بار و هر بار حدود ۲۵۰ میلی گرم عصاره ی زنجبیل را که در داروخانه ها به فروش می رسد، مصرف کرد.

زیره: از دیگر گیاهان مفید می توان به زیره ی سبز و سیاه اشاره کرد که در کاهش نفخ شکم بسیار موثرند. برای این منظور می توان نیم گرم زیره سیاه را با مقداری نبات ساییده و پس از صرف غذا میل کرد. نوشیدن یک فنجان چای زیره (سه بار در روز) نیز توصیه می شود. یک قاشق چای خوری دانه ی زیره را در یک فنجان آب جوش بریزید و بگذارید به مدت ده دقیقه بماند، سپس آن را بنوشید.

تخم شنبلیله و ماست: ماست آنتی باکتریال طبیعی است و باکتری های موجود در مواد سمی را از بین می برد. می توانید یک قاشق چای خوری تخم شنبلیله را به ماست اضافه  و میل کنید. لازم نیست حتما تخم شنبلیله را بجوید، می توانید آن ها را قورت دهید. این ترکیب به سرعت درد معده و حالت تهوع را کاهش می دهد.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

یک × سه =