درمان های طب سنتی برای زگیل
درمان های طب سنتی برای زگیل

درمان های طب سنتی برای زگیل


 

زگیل ها در هرجایی از بدن را ممکن است آلوده کنند، اما احتمال ابتلای اندام تحتانی خصوصا پاها به آن بیشتر است. به محض ابتلا به زگیل آن را درمان کنیم، چرا که بیماری مسری و قابل تکثیر است.

برخی از درمان های گیاهی طب سنتی برای زگیل، در مراحل اولیه بسیار سریع و موثر هستند. در اینجا ما چند نمونه را ذکر کرده ایم:

سیر

زگیل را با آب و صابون بشویید و خوب خشک کنید، سپس برش باریکی از سیر را روی آن بگذارید و به کمک چسب زخم ثابت نگه دارید، اجازه بدهید سیر شب تا صبح روی زگیل بماند. این عمل را دو هفته، هرشب تکرار کنید. در واقع عناصر موجود در سیر، به ریشه زگیل حمله می کنند و در نهایت به کنده شدن آن می انجامد. البته خوشبختانه ردی از جای زگیل بر جای نمی ماند.

پیاز

برای حذف کامل زگیل در ناحیه دست و پا از آب پیاز استفاده کنید. آب پیاز مرهمی طبیعی و موثر است. آن را شب ها قبل از خواب به قسمت مبتلا به زگیل بمالید و اجازه دهید تا صبح عناصر موجود در پیاز کار خودشان را بکنند. صبح آن را بشوید و تا ناپدید شدن زگیل این عمل را تکرار کنید. استفاده از آب پیاز در نقاط دیگر بدن توصیه نمی شود، چرا که آب پیاز تحریک کننده است.

سیب زمینی خام

سیب زمینی خام یکی دیگر از مرهم های طبیعی درمان قطعی و موثر زگیل است. به این منظور سیب زمینی را رنده کنید و مستقیما روی قسمت مبتلا شده بگذارید. به کمک باند یا گاز استریل آن را بپوشانید.بهتر است این عمل را شب ها قبل از خوابیدن انجام دهید تا سیب زمینی زمان کافی را برای تاثیر گذاشتن داشته باشد. فردا باند را باز کنید و آن قسمت را با آب سرد بشویید.

پوست موز

قبل از خواب یک تکه از پوست موز را روی زگیل بگذارید و به کمک یک تکه چسب یا باند سرجایش ثابت کنید. اجازه دهید پوست موز شب تا صبح روی زگیل بماند. این عمل را تکرار کنید تا زگیل بیفتد.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

4 × دو =