دشمن سرطان : گوجه فرنگی و کلم بروکلی !
دشمن سرطان : گوجه فرنگی و کلم بروکلی !

گوجه فرنگی و کلم بروکلی


 

مصرف گوجه فرنگی و کلم بروکلی به طور شگفت انگیزی احتمال ابتلا به سرطان پروستات را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده اند اگر این دو سبزی که خواص ضدسرطانی بسیار قوی و مؤثری دارند،  با هم مصرف شوند (نه تنهایی) در پیشگیری از سرطان پروستات، مفیدتر واقع خواهند شد. مصرف همزمان این دو ماده غذایی را در رژیم روزانه خود بگنجانید.

میوه آووکادو در پیشگیری از سرطان پروستات مؤثر است. آووکادو که میوه (بیضوی) هم نامیده می شود دارای نوعی اسید چرب بسیار مفید است که از احتمال بروز BPH (بزرگ شدن خوش خیم غده پروستات) می کاهد. همچنین تخمه کدو، سیرسیاه و لیکوپن موجود در گوجه فرنگی، دارای این خواص هستند. علاوه بر این، هر ماده غذایی سرشار از فلز روی بسیار مفید خواهد بود.

مردانی که روی (زینک) بیشتری در رژیم غذایی خود دریافت می کنند، کمتر از دیگران به سرطان پروستات مبتلا می شوند. روزانه ۳۰ میلی گرم روی، به شکل مکمل غذایی مصرف کنید. اگر مولتی ویتامین مصرف می کنید، روی مورد نیاز بدنتان در آن وجود دارد. برای اطمینان از آن، کافی است برچسب روی بسته بندی را مطالعه کنید. خلاصه این که رعایت همه این موارد، در کنار تعهد زناشویی و ورزش سبک روزانه (ورزش، ژن های سرطان زا را غیرفعال می کند)، به کاهش غده پروستات منجر شده و خواب شبانه را به واسطه تکرر ادرار شبانه، خراب نخواهد کرد، مصرف قهوه و چای و کافئین زیاد می تواند فشار روی مجاری ادرار را افزایش داده و دفع آن را کندتر و دردناک کند. چاقی هم عامل مؤثری در این زمینه است.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهار + هجده =