دمنوش های سلامتی
دمنوش های سلامتی

دمنوش های سلامتی


 

دمنوش اسطوخودوس برای آرامش روحی

برای رهایی از تنش های فکری و ناراحتی های روحی، دمنوش اسطوخودوس میل کنید. این دمنوش در طب سنتی به”جاروی دماغ” معروف است، زیرا مغز را پاک می کند. برای تهیه این دمنوش به ازای یک لیوان آب جوش، یک قاشق مرباخوری اسطوخودوس کافی است.

زنجبیل، انرژی زای گیاهی

دمنوش زنجبیل بهبود دهنده دردهای مفاصل و نفخ معده است و در عین حال بسیار انرژی زاست، به همین دلیل برای رفع خستگی و بی حالی توصیه می شود. نصف قاشق مرباخوری پودر یا یک بند انگشت کامل زنجبیل تازه را خرد کرده، با دو لیوان آب جوشانده و میل کنید تا یک روز پر از انرژی داشته باشید.

زنجبیل در افرادی که سردردهای ضربان دار دارند، باعث تشدید سردرد می شود؛ به همین دلیل باید با احتیاط مصرف شود.

دمنوش زیره ، بادشکن طبیعی

افراد بسیاری به دلایل مختلف دچار ریفلاکس معده می شوند. دمنوش زیره بهترین داروی گیاهی برای درمان این عارضه است. برای تهیه این دمنوش بهتر است یک شب تا صبح، دو قاشق مرباخوری زیره را در سرکه خیس کنید و بعد زیره ها را از سرکه خارج و آن ها را در یک لیوان آب جوش دم و میل کنید.

این دمنوش را بهتر است فقط یکی، دو بار در هفته میل کنید و استفاده بیشتر از این مقدار با مجوز پزشک باشد.

دمنوش دارچین برای دیابتی ها

دمنوش دارچین کاهنده ی قند خون است و توصیه می شود نوشیدن آن در رژیم غذایی دیابتی ها قرار بگیرد. این دمنوش همچنین کاهنده چربی خون، نشاط آور و بهبود دهنده ی دردهای مفصلی است و می تواند خواب افرادی که دچار پرخوابی هستند را کمتر کند. نوشیدنی دارچین بوی بد دهان را با عطر خاصش از بین می برد و در کاهش عفونت های دندانی اثر مثبت دارد، اما مصرفش در دوره های ماهانه بانوان توصیه نمی شود، زیرا تا حدودی باعث افزایش خونریزی است.

دو تا سه تکه چوب دارچین را با آب سرد شسته، خوب خرد کنید و یک تا دو ساعت روی حرارت بگذارید تا هم رنگی شبیه چای داشته باشد و هم خواص آن کامل خارج شود.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

3 × 2 =