رفع تیرگی های پوست در طب سنتی
رفع تیرگی های پوست در طب سنتی

رفع تیرگی های پوست در طب سنتی


 

گاهی اوقات برخی از نقاط  بدن به دلایل مختلف تغییر رنگ می دهند و تیره و کدر می شوند. پیشنهاد می کنیم برای درمان این عارضه ، داروهای خانگی را امتحان کنید.

آبلیمو

آبلیموی تازه دارای اسیدسیتریک است که خاصیت سفیدکنندگی دارد. اگر پوست حساسی دارید، به این منظور آبلیمو را رقیق کرده، با توپ پنبه ای به بدن بزنید و ۱۰ تا ۲۰ دقیقه بعد با آب بشویی. یادتان باشد بعد از آبلیمو زدن زیر نور آفتاب نروید.

روغن زیتون

روغن زیتون یکی از مفیدترین روغن های گیاهی برای حفظ زیبایی و سلامت پوست است. این روغن رطوبت پوست را حفظ و آن را تغذیه می کند. روغن زیتون مخلوط با آب لیمو نیز بسیار مفید است. فقط کافی است آن را روی پوست بمالید و بعد از ۲۰ دقیقه بشویید.

خیار

خیار آب رسان و پاک کننده ی بسیار خوبی برای پوست است و به تسکین آن کمک کرده و پوست را براق می کند. آب خیار یا خیار رنده شده را روی بدن بمالید، برای چند دقیقه به آرامی مالش دهید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید تا سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

زردچوبه

زردچوبه خواص ضدعفونی کنندگی دارد و برای درمان بسیاری از مشکلات پوستی استفاده می شود. شما می توانید پودر زردچوبه و شیر را ترکیب کرده، به گردن بمالید و ۱۵ دقیقه بعد بشویید. به جای شیر از ماست یا عسل هم می توان استفاده کرد.

بادام

بادام حاوی ویتامین هایی است که برای سلامت پوست ضروری است و روغن آن نیز به عنوان یک مرطوب کننده قوی شناخته می شود. از پودر بادام و عسل یک خمیر درست کرده و به گردن بزنید. این مخلوط را بعد از ۳۰ دقیقه بشویید.

سیب زمینی

سیب زمینی رنده شده یا آب سیب زمینی برای روشنی و طراوت پوست بسیار مفید است. آن را روی بدن بزنید و بعد از ۱۵ دقیقه بشویید.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

نه − چهار =