رفع گرفتگی بینی در طب سنتی
رفع گرفتگی بینی در طب سنتی

رفع گرفتگی بینی در طب سنتی


 

ابتلا به سرماخوردگی، آنفولانزا، آسم، سینوزیت، آلرژی، تب یونجه، پولیپ یا انحراف استخوان بینی، حساسیت به گرده گل ها، وجود کثیفی و جرم در مجاری، غبار یا آلودگی بیش از حد هوا و حتی کمبود رطوبت هوا از جمله عوامل گرفتگی بینی هستند.

درمان های سنتی

چای سبز: برای درمان سریع گرفتگی بینی چای سبز بنوشید، زیرا باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شود و گرفتگی سینوس ها به دلیل آلرژی یا سرماخوردگی را باز می کند. چای سبز حاوی مواد مغذی ضد التهاب مثل ویتامنی C و ال تنین است که موجب رفع گرفتگی بینی میشود.

سرکه سیب

برخی حکمای طب سنتی معتقدند مخلوط یک لیوان آب با یک قاشق چای خوری سرکه ی سیب و غرغره یا شست و شوی بینی با آن برای رفع گرفتگی بینی مفید است. سطح ph بالا سرکه ی سیب، راه های هوایی ببینی را باز کرده و باعث تنفس راحت می شود. این سرکه خواص ضدباکتری، ضدقارچ، ضد التهابی دارد که باعث کاهش تورم و از بین رفتن گرفتگی بینی می شود. دو قاشق غذاخوری سرکه ی سیب را در سه چهارم آب گرم بریزید و روزی دوبار این مخلوط را بنوشید یا یک چهارم فنجان سرکه ی سیب را در دو فنجان آب بریزید و بخار آن را استنشاق کنید.

سیر

گیاه پرخاصیتی است که خوردن تازه ی آن برای از بین بردن احتقان بینی مفید است. البته شما می توانید سیر را به سوپ سبزیجات خود اضافه کنید و از فواید آن بهره ببرید.

سه حبه ی سیر را در یک فنجان آب بجوشایند، سپس دو قاشق چای خوری زردچوبه در آن بریزید. مصرف این نوشیدنی دو بار در روز تا زمان بهبودی توصیه می شود.

زنجبیل

دارای روغن های فراری است که می تواند گرفتگی بینی را درمان کند. این روغن های فرار به دلیل خواص ضدباکتریایی و ضد التهابی، احتقان بینی را تسکین می دهند، بنابراین اگر از سرماخوردگی و آنفولانزا رنج می برید، باید از زنجبیل تازه استفاده کنید تا التهاب غشای بینی را کاهش دهد. یک تکه زنجبیل را بشویید، پوست بگیرید، داخل دو فنجان آب داغ خرد کنید و اجازه دهید ۱۵ دقیقه بپزد تا پوره شود، سپس آن را صاف کرده و دو قاشق چای خوری عسل به ان اضافه کنید. می توانید این ترکیب را بنوشید یا بخار آن را استنشاق کنید.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

بیست − 10 =