روغن بادام عامل نرمی و تقویت موهاست
روغن بادام عامل نرمی و تقویت موهاست

روغن بادام عامل نرمی و تقویت موهاست


 

اگر می خواهید با خواص روغن بادام در طب سنتی آشنا شوید، خواندن مقاله زیر را به شما توصیه می کنیم:

درخت بادام، نرمی ایران و آسیای صغیر است که با دو واریته بادام شیرین و تلخ رویش دارد. تفاوت این دو گیاه در یک ژن است که باعث تفاوت ظاهری اندکی در این دو واریته شده و در یکی از میوه ها شیرین و در دیگری تلخ است.

روغن بادام تلخ موها را تقویت می کند: پماد تهیه شده از روغن بادام تلخ در درمان کودک در گذشته استفاده داشته است. بسیاری از حکیمان در گذشته برای درمان هموروئید پمادهایی حاوی روغن بادام تلخ را توصیه می کرده اند.

همچنین این روغن در ریزش مو، تغذیه و تقویت ریشه مو و به عنوان حالت دهنده مو کاربرد داشته است. با این حال به دلیل حضور برخی مواد سمی سیانوژن در آن، مصرف آن فقط به صورت موضعی توصیه می شود. لازم است در مصرف آن حتی به صورت موضعی و به خصوص در مورد کودکان احتیاط شود در بسیاری از موارد این مواد سمی سیانوژن از این روغن جدا می شوند.

روغن بادام شیرین نرم کننده و مرطوب کننده است: میوه بادام شیرین منبع غنی از روغن است وحدود ۶۰-۳۶ درصد میوه را روغن تشکیل می دهد. اولئیک اسید بیشترین مقدار اسیدهای چرب را در این روغن به خود اختصاص داده است. همچنین روغن بادام منبع غنی از ویتامین E، پروتئین و مواد معدنی است. به همین دلیل آثار سومند روی پوست است. روغن بادام شیرین نیز روی پوست اثر نرم کنندگی و مرطوب کنندگی دارد و در ماساژها روی پوست و مو استفاده می شود.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

شش + 11 =