لطافت پوست با برگ های گیاهی
لطافت پوست با برگ های گیاهی

لطافت پوست با برگ های گیاهی


لطافت پوست : شادابی و سلامت یکی از معیارهای مهم زیبایی است و افراد بسیاری برای رسیدن به آن، راه های مختلفی را امتحان می کنند. اگر شما هم دلتان می خواهد پوستی جوان، لطیف و سلامت داشته باشید، از برگ های گیاهی غافل نشوید. در اینجا به خواص چند برگ مفید برای پوست اشاره شده است.

برگ های آلوئه ورا

ژل گیاه آلوئه ورا، یک ماده ی تسکین دهنده و مفید برای مشکلات پوستی است و به سلامت و شادابی پوست شما کمک کرده و آسیب های آن را ترمیم می کند. ژل درون برگ های آلوئه ورا، خاصیت ضدالتهابی دارد و برای درمان لکه ها، چین و چروک ها، بریدگی ها، زخم ها و سوختگی های پوستی مفید است، به شرط آن که به طور منظم روی پوست مالیده شود تا سلول های مرده ی پوست را نرم کرده و آن ها را از بین ببرد.

برگ موز

در برخی از کشورهای آسیایی، مردم برای خوردن غذا به جای بشقاب، از برگ های موز استفاده می کنند تا بتوانند با غذای خود، مواد مغذی متعددی را دریافت کنند. برگ موز در درمان یا تسکین نیش زنبور، گزیدگی حشرات، جوش های ریز و ناراحتی های پوستی موثر است. در بیشتر لوسیون ها و کرم ها، ماده ای فعال به نام الانتوئین موجود موجود است که باعث شادابی و رفع کدری پوست می شود.

برگ های چریش

برگ های چریش خاصیت ضدعفونی دارند و از بروز حساسیت پیشگیری می کنند، به همین دلیل بیشتر کرم های مخصوص پوست از برگ های چریش تهیه می شوند. برای از بین بردن باکتری های آکنه زا، کمی از این گیاه را در آب بجوشانید و روی پوست تان ضماد کنید.

برگ نعناع

برگ های نعناع نیز خاصیت ضدالتهاب و ضدعفونی کنندگی دارد و ماده ی مغذی موجود در آن پوست را تقویت می کند، ورم را کاهش می دهد و منافذ را می بندد. ویتامین A,C موجود در آن نیز با التهاب پوست مقابله می کند.

برگ ریحان

برگ ریحان خارش پوست ناشی از گزیدگی را تسکین می دهد، سم را از بدن خارج می کند و درد را از بین می برد. همچنین خوردن آب ریحان باعث تصفیه ی خون می شود، زیرا خاصیت ضدباکتریایی و ضدقارچی دارد. با تصفیه ی خون از بروز آکنه های شدید و جوش پیشگیری می شود.

منبع: بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

13 − شش =