میوه های بهاری چربی سوز در طب سنتی
میوه های بهاری چربی سوز در طب سنتی

میوه های بهاری چربی سوز در طب سنتی


 

اگر به فکر کاهش وزن هستید، طب سنتی خوردن میوه های زیر را به شما توصیه می کند:

توت فرنگی، دشمن چربی ها

یکی از خوش رنگ ترین و البته خوشمزه ترین نوبرانه های بهاری، توت فرنگی است. این میوه با وجود کوچکی و ریزه میزه بودنش، سرشار ازمواد مغذی است. یک پیمانه توت فرنگی خام کمتر از ۵۰ کالری دارد اما ۱۵۰ درصد از ویتامین C مورد نیاز روزانه ی شما را تامین می کند. این ویتامین آنتی اکسیدان قوی بوده و دشمن چربی هاست. پس با خیال راحت از طعم خوش این نوبرانه ی بهاری لذت ببرید بدون اینکه چاق شوید.

گوجه سبز، میوه ی چربی سوز

گوجه سبز یکی از میوه های نوبر فصل بهار است. جدا از طعم ترش و وسوسه انگیزش، خواص زیادی دارد که شاید تاکنون مورد توجه قرار نگرفته باشد. مانند بسیاری از میوه های ترش، گوجه سبز هم غنی از ویتامین c است و مانند توت فرنگی، با خوردن آن به جنگ چربی ها می روید.

سیب، کم کالری و ضدچربی

شاید باور کردنش سخت باشد، اما این میوه ی همنشین سفره ی هفت سین، یکی از مهم ترین میوه های لاغر کننده است که می تواند چربی ها را با سرعت زیادی بسوزاند. سیب های خوش عطر و بو، بیشتر از آنکه کالری به رژیم غذایی تان بیفزایند، کالری می سوزانند. سیب جزو میان وعده های خوشمزه و کالری سوز است که هیچ ضرری ندارد و فقط برای چربی های ذخیره در بدن مشکل ساز است. سیب، کم کالری، سرشار از آب و فیبر و همیار لاغری شماست. در واقع خاصیت لاغر کنندگی سیب مدیون وجود فیبری به نام پکتین است. این فیبر حلال باعث ایجاد سیری می شود. پکتین در زمان گوارش غذا سرعت جذب چربی ها را کاهش می دهد و باعث دفع راحت چربی ها از بدن می شود. مصرف این میوه در زمان های مختلفی از روز علاوه بر احساس سیری، باعث تناسب اندام نیز خواهد شد.

موز، سرشار از فیبر

موز سرشار از فیبرهای سالمی است که موجب کاهش اشتها و چربی سوزی می شود. فیبرهای غیر قابل هضم موجود در موز، از جذب کربوهیدرات های بدن جلوگیری می کند. این جای کربوهیدرات ها برای تولید انرژی استفاده کند. پتاسیم موجود در موز هم به ساخت ماهیچه کمک کرده و موجب چربی سوزی می شود.

 

منبع:  بوعلی دارو


ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

چهار × یک =